מה קובע החוק – מה אחוז הפטור שניתן לבעלי נכות רפואית

פטור ממס הכנסה או הקלות במס אלו דברים שאתם זכאים להם על פי חוק בקביעת אחוזי נכות רפואית.

לפניכם מה בדיוק תצטרכו לשעות ואיך מתנהל התהליך, כדי שתוכלו להיכנס לזה בהבנה ומוכנות לגבי כל היקף הסיפור ומה תוכלו לעשות במצבים שונים בכדי לוודא שאתם באמת תקבלו את מה שמגיע לכם לקבל.

 

איך זה עובד?

דרך ביטוח לאומי, ישנן וועדות רפואיות עבור אלו המבקשים לקבל פטור ממס הכנסה לבעלי נכות רפואיות, מדובר בתהליך בו יקבעו לך אחוזי נכות על פיהן תדע אם מגיע לך פטור ממס הכנסה. במצב של התעסקות עם נושאים הקשורים למס הכנסה צריך לפנות לרשות המיסים, ואיל ובמצבים של התעסקות בנושא וועדות רפואיות יש לפנות לביטוח לאומי.

 

זכאות לפטור

את הפטור ממס הכנסה מקבלים אלו שנקבעו להם לפחות תשעים אחוזי נכות קבועים, או זמניים לתקופה בת מאה שמונים וחמישה ימים לפחות. אלו שנקבעה להם נכות של שבעים וחמישה אחוזים ויותר יהיו זכאים להקלות מס בקופות הגמל. את אחוזי הנכות קובעים בצורת שקלול של הליקויים וההשפעות של מצבך הרפואי על תפקוד חייך.

 

הגשת בקשה

בכדי לקבל ולבדוק את הזכאות שלך לפטור ממס הכנסה, יש להגיש למס הכנסה את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה – טופס בקשה לקביעת אחוזי הנכות
  • שובר תשלום – שובר תשלום על סך שש מאוד חמישים ותשעה שקלים
  • מסמכים רפואיים – מסמכים רפואיים מפורטים על כל ליקוי ובעיה עליהם תרצו לבקש קביעה של אחוזי נכות.
  • מסמכים נוספים – אישורים ו/או מסמכים של אישורים לגבי אחוזי נכות שכבר נקבעו בעבר בוועדות רפואיות אחרות של ביטוח לאומי או משרדים אחרים.

לאחר הגשת מסמכים אלו לפקיד שומה במס הכנסה באזור המגורים שלך, הפקיד יעביר את המסמכים לביטוח לאומי ורק אז תוזמן לוועדה הרפואית.

 

וועדה רפואית

לפני הוועדה הרפואית, יש דבר נוסף, רופא מומחה ומזכיר מתוך הוועדה יבחנו היטב את המקרה. לאחר מכן תגיע לוועדה, ותציג את המקרה שלך בפני כל חברי הוועדה. תצטרך להציג את תלונתך על מצבך הרפואי מול הרופא, לחתום על אישור ולהסכים להיבדק, הרופא יבדוק אותך וישאל אותך שאלות. לאחד מכן חברי הוועדה מתכנסים ומקבלים החלטה.

 

ערעור

לאחר קבלת ההחלטה ניתן לערער על אותה החלטה של הוועדה הרפואית, תוך ארבעים וחמישה ימים מההחלטה הראשונית. את הערעור צריך להגיש לפקיד השומה במס הכנסה ולכול את הבקשה לערעור יחד עם שובר תשלום על סך תשע מאות חמישים שקלים.

תכירו את החוק

בפניכם תהליך מורכב וקשה, אך חשוב מאוד עבורכם, פטור ממס הכנסה או הקלות מס יתקבלו לאחר הצגת המקרה שלהם באופן יסודי וקביעת אחוזי הנכות. תתכוננו היטב למה שמגיע בפניכם ותשעו אלת הזכויות שלכם לפני היכנסותכם לתהליך.

אנשי משפט

 

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »