מה חשוב לבדוק אודות עורך דין לפני התביעה?

הבחירה בעורך הדין המתאים ביותר לצורך הגשת תביעה, הינה קריטית להשגת התוצאות הטובות ביותר לתובע. גם אם צריך להשקיע זמן ומאמץ  לא מבוטל באיתור עורך הדין הנכון, זה יתברר כמשתלם בסופו של דבר. ישנם פרמטרים לבחירת עורך הדין המתאים ביותר לנהל את התביעה, ובמאמר זה נדון בקליפת אגוז בשאלה מה חשוב לבדוק אודות עורך דין, שאת שרותיו נרצה לשכור. 

 

תחומי התמחות של עורך הדין

לפני שבוחרים בעורך דין לנהל את התביעה צריך לבדוק את תחומי התמחותו. המשפט האזרחי עוסק בתחומים רבים ובין היתר: נזיקין, תאונות דרכים, חוזים, קנין, משפחה, עבודה, תאגידים, וכולי. תחום ההתמחות הוא קריטי לניהול התביעה.

לדוגמא, עורך דין לדיני חוזים יתמחה בתביעות בגין הפרות חוזים דיני האכיפה והתרופות, עורכת דין תאונות דרכים תתמחה  בתביעות נגד חברות ביטוח, במקביל עורך דין המומחה בנזיקין יהיה מנוסה למשל בתביעות רשלנות רפואית, לשון הרע, וכולי.

עורך דין תאונות דרכים

סיכויי הצלחת התביעה

חשוב  כמובן לבדוק מהם סיכויי התביעה. צריך לזכור שבתי המשפט דוחים לא מעט תביעות ומחייבים את התובע בהוצאות משפט. לכן למשל, בטרם מוסרים תיק בנושא תאונת דרכים, לטיפולו של משרד עורכי דין תאונות דרכים, חשוב לבדוק עם עורכי הדין במשרד מהם סיכויי הצלחת התביעה  על פי הערכתם.

 

הבקיאות ומידת הניסיון של עורך הדין בנושא התביעה

חשוב לוודא שעורך הדין הנבחר מכיר את סדרי הדין המיוחדים, הפרוצדורות, הפסיקות, והתקדימים  בתחום בו עוסקת התביעה. במקביל צריך לעמוד גם על ניסיונו בהגשת תביעות בנושא הרלוונטי. את הניסיון אפשר לבחון דרך המלצות לגבי המקצועית וההישגים בבית המשפט.

 

שביעות רצון של לקוחות אחרים מעבודתו של עורך הדין

עורך דין מומלץ בתחום תביעות אזרחיות הוא מי שנתן שירות בתחום הזה, ולקוחותיו היו שבעי רצון. על כן חשוב לקבל המלצות מפה לאוזן מגורם מוכר שקיבל שירותים מעורך הדין.

הגשת תביעה

זמינות וקשבות ללקוח

חשוב לבדוק עד כמה עורך הדין הנבחר הוא זמין ומסוגל לספק שירות טוב ללקוחותיו, והאם הוא עונה וקשוב לשאלות הלקוח. לפעמים כאשר עורך הדין עמוס בתיקים, הוא לא תמיד יוכל לשרת את הלקוח כמצופה. לכן, חשוב לבדוק אם עורך הדין פנוי באמת לטפל בתביעה באופן הטוב היותר.

 

ביקורות אודות עורך הדין ברשת

יש לשים לב ולבדוק את כמות  הביקורות לגבי עורך הדין ברשת האינטרנט. עורך דין שהוא פעיל ולקוחותיו שבעי רצון מהטיפול המשפטי, יקבל המלצות וביקורות טובות בפלטפורמת גוגל ובפייסבוק. בנוסף חשוב לבדוק פרסומים וסקירות בתקשורת אודות עורך הדין.

 

שכר טירחה

על פניו נראה ששכר הטרחה שמבקש עורך הדין יכול להיות אחד הגורמים שמשפיעים על הבחירה בו, אולם אין זה מדוייק. עורך דין מומלץ שיש לו ניסיון והצלחה בבית המשפט יצדיק שכר טרחה  שעשוי להראות גבוה, עם זאת יסתבר שהוא השתלם בסופו של דבר.

 

לסיכום

המשפט בכלל, והתחום האזרחי בפרט, הם מורכבים ומאתגרים. בטרם הגשת תביעה חשוב לבדוק מי עורך הדין אשר יוכל לנהל אותה באופן הטוב והמקצועי ביותר. בחירת עורך דין מתאים מהווה את קלף הפתיחה החשוב ביותר בדרך לניצחון ולמיקסום סיכויי הזכייה בתיק.

הגשת תביעה

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »