מה הם העונשים לנהיגה במהירות מופרזת?

הרשות לבטיחות בדרכים הגדירה את הנהיגה במהירות מופרזת כאחת מהרעות החולות של כבישי הארץ ומהגורמים הישירים לתאונות דרכים קטלניות. כדי להילחם בתופעה, נקבעו בתקנות עונשים חמורים יחסית כנגד נהגים אשר נוהגים במהירות מופרזת. להלן נכיר את העונשים, נדע מה משפיע על חומרת העונש וכן מה הן ההשלכות של העונשים ומה לעשות אם קיבלתם דוח על נהיגה במהירות מופרזת.

 

עבירת הנהיגה במהירות מופרזת

עבירת הנהיגה במהירות מופרזת, קבועה בסעיף 54 לתקנות התעבורה – התשכ"א. לסעיף זה יש לצרף את סעיפים 51 ו-52, הקובעים כי יש לנהוג במהירות סבירה על פי תנאי הדרך ומגדירים מצבים בהם חלה חובה על הנהג להאט במהלך נהיגתו.

סעיף 54, אם כן, קובע בזו הלשון: " לא ינהג אדם ברכב בדרך במהירות העולה על הקבוע בטבלה שלהלן". כמובן שלאחר משפט זה, מצורפת טבלה הקובעת מהי המהירות המותרת בכל סוג דרך. מי שנוהג במהירות גבוהה ממהירות זו, מוגדר כמי שנוהג במהירות מופרזת וצפוי לעונש.

עבירת הנהיגה במהירות מופרזת

עוצמת ההפרזה בדרך עירונית

הענישה על נהיגת מהירות מופרזת נקבעת על פי עוצמת ההפרזה. החוק מבחין, לשם כך, בין דרך עירונית לבין דרך שאינה עירונית. בדרך עירונית, כאשר הנהג חרג מהמהירות המותרת ב-20 קמ"ש לכל היותר, הוא יחויב בקנס בסך 250 שקל ולא ייצברו לחובתו נקודות.

חריגה של 21 עד 30 קמ"ש תחייב בקנס של 750 נקודות ויירשמו לחובת הנהג 8 נקודות. חריגה של 31 עד 40 קמ"ש תחייב בקנס של 1,500 שקלים ויירשמו לחובת הנהג 10 נקודות. מי שחורג מהמהירות המותרת בדרך עירונית ב-41 קמ"ש ומעלה, צפוי לקבל זימון למשפט. העונש הצפוי לנאשם הינו שלילה בפועל או על תנאי של הרישיון, למשך שנה לכל הפחות ושלוש שנים לכל היותר.

עוצמת ההפרזה בדרך עירונית

עוצמת ההפרזה בדרך בין עירונית

החוק עורך התאמה לעונשים עבור דרך בין עירונית. נהג אשר חרג לכל היותר ב-25 קמ"ש מהמותר בדרך, ייקנס ב-250 שקלים ולא ייצברו לחובתו נקודות. חריגה של 26 עד 40 קמ"ש תחייב בקנס של 750 שקלים ו-8 נקודות. 41 עד 50 קמ"ש מעל המותר יחייבו את הנהג בקנס של 1,500 שקלים ו-10 נקודות וכאשר הנהג חרג ביותר מ-50 קמ"ש מהמותר, הוא יזומן למשפט ויעמוד בפני שלילה.

 

קיבלתי דו"ח – מה עושים?

חשוב לדעת כי דו"ח תעבורה אינו סוף פסוק. חשוב לפנות אל עורך דין תעבורה מאזור מגוריכם אשר ייצג אתכם בפני הרשויות ובעזרת כלים ראייתיים ומשפטיים יוביל לביטול הדו"ח או למצער להפחתת הדו"ח. אשר על כן, אם אתם מהצפון למשל, פנו אל עורכי דין תעבורה בחיפה אשר ייצגו אתכם ויובילו להפחתת הענישה.

 

לסיכום

לסיכום, העונשים על נהיגה במהירות מופרזת תלויים בעוצמת ההפרזה ונעים בין קנס של 250 שקלים לבין שלילת רישיון. פנו לעו"ד תעבורה שייצג אתכם ויבטל את הדו"ח.

מה הם העונשים לנהיגה במהירות מופרזת?

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »