6 שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני הליך פשיטת רגל

חייבים סכום כספי כלשהו? נפתחו נגדכם הליכים בהוצאה לפועל? עומדים לפתוח בהליך לפשיטת רגל? אם כן, המאמר הזה הוא בשבילכם. חייבים רבים מגיעים למצב בו הם צריכים לפתוח בהליך של פשיטת רגל, הקרוי כיום הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מדובר על הליך ארוך, שעשוי להיות מבלבל עבור רבים. הנה 7 שאלות שחשוב לשאול עורך דין לפני הליך כזה.

 

כמה זמן ייקח ההליך?

השאלה הזאת תוכל לתת לכם וודאות על משך ההליך. אחד הדברים הקשים ביותר בחיים הוא חוסר היכולת לראות אופק בהליכים ארוכים וקשים. הליך פשיטת רגל עשוי להיות הליך כזה. לפי הרפורמה החדשה, הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי יכול לקחת מעל לארבע שנים, הכוללים בקשה לקבלת צו להליכי חדלות פירעון, תקופת ביניים של שנה ותקופת שיקום כלכלי של שלוש שנים. משך ההליך יכול להשתנות גם לפי מקרים אישיים. הקליקו כאן לעוד מידע.

 

האם ישנן אפשרויות נוספות?

אפשרויות נוספות תמיד עשויות להיות קיימות, אך חשוב לכם להבין מה האפשרויות שרלוונטיות לכם ומה ההשלכות של בחירה בכל אפשרות. תוכלו להבין זאת מעורך הדין שלכם, לאחר שתספרו לו את המקרה האישי שלכם. הוא יבצע בנוסף בדיקות שונות ורלוונטיות ולאחר מכן יציג בפניכם את דרכי הפעולה השונות.

 

שיקום כלכלי הוא דבר אפשרי?

רבים מהחייבים רוצים לדעת האם שיקום כלכלי הוא דבר אפשרי עבורם. התשובה לשאלה הזאת באופן כללי היא כן. הרפורמה החדשה כוללת הליך ארוך של שיקום כלכלי, שנועד לסייע לחייב להשתלב מחדש בחברה מבחינה כלכלית, אך הדבר תלוי בו ובנכונות שלו לבצע את ההליך.

 

איך מקבלים הפטר?

הרבה מהחייבים שומעים על הפטר – פטור מחובות, כמשהו שניתן לקבל מהליך פשיטת רגל. גם בהליך פשיטת הרגל שהיה נהוג בעבר וגם בהליך חדלות הפירעון שקיים כיום ניתן לקבל הפטר, על ידי עמידה בתנאים השונים של ההליך. כמו כן, חשוב לציין שההפטר אינו גורף על כל החובות.

 

מי קובע עבורי את השיקום הכלכלי?

כפי שכבר ציינו קודם, שיקום כלכלי הוא אפשרי, אך זה לא אומר שתוכלו לעשות את כל השיקום לפי התנאים שלכם. הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי יגבש עבורכם תוכנית ספציפית לשיקום כלכלי, הכוללת גם הכשרה של התנהלות כלכלית. באמצעות התוכנית הזאת תוכלו להשתלב בחזרה מבחינה כלכלית בחברה.

 

האם אפשר לפתוח בהליך נגדי?

ישנם כמה גורמים שיכולים לפתוח בהליך של חדלות פירעון כיום (מה שכונה בעבר פשיטת רגל) נגד חייב. החייב עצמו יכול לפתוח בהליך זה על ידי הגשת בקשה לצו הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כמו כן, גם הנושה יכול לבקש צו כזה. המייצגים של החייב והנושה יכולים גם כן לפתוח בהליך.

הליכי פשיטת רגל

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »