כל מה שאתם צריכים לדעת על חוק טיבי

חוק טיבי מכונה כך על שמו של אחמד טיבי מ-2012 אך נקרא חוק שירותי תעופה. הכינוי ניתן לו מאחר ואחמד טיבי הוא חבר הכנסת שיזם את החוק בישראל. קבלו את כל מה שצריך לדעת על חוק טיבי.

 

במה עוסק חוק טיבי?

חוק טיבי עוסק בפיצויים המגיעים לטסים לחו"ל ובטיסות פנימיות בארץ כאשר יש עיכוב או ביטול טיסה ותופס רק בחוק הישראלי. כלומר, בין אם מדובר על חברת תעופה ישראלית ובין אם על חברת תעופה זרה הממריאה מהארץ ונוחתת בה או מפעילה טיסות קונקשן וחל עיכוב או ביטול של הטיסה, הנוסע רשאי לתבוע פיצוי.

יתרה מכך, אם נוסע לא עלה על הטיסה מסיבות שאינן תלויות בו הוא יהיה רשאי לקבל החזר על כרטיס הטיסה ופיצוי כספי. כל האמור מתייחס לטיסות סדירות, טיסות שכר או לואו קוסט מהארץ ואליה. למידע נוסף על דיני תעופה בקרו באתר של אשר רוטבאום.

 

הפיצוי על עיכוב או איחור בטיסה

כאשר מדובר על איחור של 2 שעות ויותר בטיסה חברת התעופה צריכה לספק לנוסעים מזון ושתיה, שליחת מייל, פקס או שתי שיחות טלפון על חשבונה. לאחר עיכוב של 5 שעות חברת התעופה צריכה לספק לנוסעים לא רק מזון, שתייה ושירות התקשרות, אלא גם שהייה בבית מלון של מספר הלילות הנדרש עד לביצוע הטיסה והעברות לבית המלון ולשדה התעופה בחזרה. כל זה יינתן במידה והעיכוב לא נגרם כתוצאה מגורם שאינו תלוי בחברת התעופה כמו שביתה כללית. חשוב לציין שבתקופת סגירת השמיים בקורונה לא היה ניתן לקבל פיצוי מאחר והטיסות בוטלו מצד המדינה.

 

איך מקבלים את הפיצוי על עיכוב בטיסה?

כדי לקבל את הפיצוי מחברת התעופה צריך לבקש אותו מנציגי החברה המפעילה את הטיסה בשדה התעופה. לרוב חברת התעופה תודיע לנוסעים על הפיצוי. למשל, תחלק שובר לרכישת מזון ושתייה בשדה התעופה. גם אם חברת התעופה מפעילה טיסת קונקשן ובשל העיכוב בארץ פספסתם את הטיסה מגיע לכם פיצוי. על פי החוק מחויב להיות נציג של חברת התעופה 3 שעות לפני ההמראה וחצי שעה לאחר ההמראה. ההודעה על העיכוב צריכה להיות יוזמה של חברת התעופה בכתב קריא וברור ופירוט של הפיצוי הנדרש על פי חוק טיבי.

 

מה עושים אם לא מקבלים פיצוי?

במידה ונציג חברת התעופה מתעלם מכם או אינו מעניק את הפיצוי הנדרש לפי מספר שעות עיכוב הטיסה, עליכם לתעד את הסיטואציה ולתבוע את חברת התעופה בבית המשפט. תביעה כזו תזכה אתכם בפיצוי כפול עד 10,350 ₪. פיצוי כספי יינתן על ידי חברת התעופה גם במידה והעיכוב הוא יותר מ-8 שעות בהתאם למרחק היעד. במקרה כזה מדובר על סכום הנע בין 1,290-3,100 ₪ שחברת התעופה צריכה לשלם לכם עד 45 יום.

חוק טיבי

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »