ידועים בציבור? 4 דברים שחשוב לדעת

כיום בישראל, כמו בשאר העולם, זוגיות היא דבר מורכב. אם פעם זוגיות הייתה מתנהלת רק לפי המודל של גבר ואישה הנישאים האחד לשנייה ומתכוונים לחיות את כל חייהם במשותף, כיום יש עוד ועוד מודלים חדשים של זוגיות. מודל הידועים בציבור הוא מודל הדומה מאוד לזוגיות של בני זוג נשואים. מדובר על איש ואישה שחיים יחד כמשפחה ומנהלים משק בית משותף, אבל אינם נשואים זה לזו.

 

באילו מקרים זוג יוגדר כידועים בציבור?

ישנם מספר מקרים עיקריים בהם זוגות לא יתחתנו אלא יירשמו במשרד הפנים כידועים בציבור, לדוגמא:

 

מקרים הקשורים בדת

הדת היהודית לא מאפשרת ליהודי להתחתן עם אדם שאינו יהודי לפי ההלכה. לכן לרוב במקרים של זוגות מדתות שונות, כמו אישה יהודייה שרוצה להתחתן עם בן זוג נוצרי, לא תוכל להיות חתונה, והזוג ככל הנראה ייחשב כידועים בציבור. ביהדות גם כהן וגרושה לא יכולים להינשא האחד לשנייה, ועל כן במדינת ישראל זוגות מהסוג הזה ייחשבו בדרך כלל כידועים בציבור, ולא יוכלו להינשא ברבנות.

אם אתם רוצים לייצר הסדר זוגיות מהסוג הזה, כדאי לפנות אל עו"ד משפחה – ערן עזרא. ישנם גם זוגות שלא רואים חשיבות גדולה לדת במערכת היחסים שלהם ולא רוצים להתחתן בחתונה דתית, שפונים לאופציה של זוג הידוע בציבור.

 

מקרים הקשורים בשיקול כלכלי

ישנם בני זוג שחוששים שיאבדו כל מיני זכויות כלכליות עקב המעבר שלהם לחיי הנישואים. לדוגמא, יש החוששים מאובדן של כספי פנסיה ותגמולים שונים, או משינוי במעמדם בראשות המיסים, דבר שעלול לגרום להם הפסדים כלכליים משמעותיים למשק הבית ולהם עצמם.

 

מי הם ידועים בציבור?

המושג ידועים בציבור הוא מושג בעל משמעות משפטית. מערכת המשפט הישראלית נותנת פרשנות יחסית מצומצמת ליחסים של ידועים בציבור, כך שלא כל זוג אנשים ששותפים לדירה לדוגמא, ייחשבו לידועים בציבור. אם כן, ידועים בציבור הם בני זוג שמתכננים עתיד משותף אבל עדיין לא רוצים למסד את הקשר על ידי נישואים.

 

זוגות חד מיניים

בישראל האפשרות להינשא היא רק בחתונה דתית שמוכרת על ידי המוסדות הדתיים, בין אם מדובר על היהדות, הנצרות, האסלאם וכל שאר הדתות הנפוצות בישראל. בעבור זוגות חד מיניים אין אפשרות להתחתן בחתונה דתית, ומרבית מהם גם לא מעוניינים להתחתן ברבנות או במוסדות הדתיים האחרים. על כן, זוגות חד מיניים רבים שרוצים לחיות יחד ולנהל משק בית משותף יפנו לעיתים קרובות לאופציה של להיות ידועים בציבור.

 

שם המשפחה של הילדים

במקרה של זוגות נשואים, ברירת המחדל כאשר קובעים את שם משפחתו של הילד, היא ללכת לפי שם המשפחה של האב. לעומת זאת, בקרב זוגות ידועים בציבור, הנטייה היא לקרוא לילד בשם המשפחה של האם, אם כי בשני המקרים ההחלטה היא של בני הזוג.

עוד משפחה

אולי יעניין אותך גם

ספרים ופטיש
עורך דין משפחה

מהם התנאים לקבלת צו הורות פסיקתי

רבים מאתנו נתקלו לא פעם בחייהם בזוגות חד מיניים אשר מגדלים ילדים. בשנים האחרונות עקב התפתחות הטכנולוגיה והתמעטות דעות קדומות שונות מצליחים יותר ויותר זוגות

קרא עוד »
6 סיבות להשתמש בשירותי עו"ד משפחה
עורך דין משפחה

6 סיבות להשתמש בשירותי עו"ד משפחה

עורך דין לענייני משפחה עוסק בתחומים שונים הקשורים לניהול המשפחה. בתוך כך נכללים הסכמים בין בני זוג, ניהול מעמד ידועים בציבור, צוואו­ת וירושות, הסדרת משמרות

קרא עוד »