חשיבותו של עורך הדין בתביעות נפגעי עבודה מול ביטוח לאומי

תאונת עבודה יכולה להתרחש בדרך לעבודה, בעבודה או בדרך ממנה ולגרור השלכות משמעותיות על חייו של הנפגע. על פי הביטוח הלאומי, פגיעה בעבודה אשר מזכה בגמלאות לנפגעי עבודה היא תאונת עבודה או מחלת מקצוע כפי שאלו הוגדרו על ידי המחוקק. במאמר זה נרחיב לגבי סוגי פגיעות נפוצות בעבודה, תהליך מיצוי הזכויות מול ביטוח לאומי וחשיבותו של עורך דין תאונות עבודה.

 

פגיעות נפוצות בעבודה

תביעת תאונת עבודה ניתן להגיש לביטוח לאומי למגוון סוגי פציעות שהתרחשו במקום העבודה. ישנם תחומים בהם התאונות נפוצות במיוחד כמו, עבודה בבנייה ובגובה בפרט ובמפעלי ייצור ותעשייה כבדה. הפגיעות הנפוצות בתחום הבנייה הם של פגיעות ראש ושברים בגפיים ואילו במפעלים נפוצים פציעות מכימיקלים וציוד מכני כבד. עוד על עורך דין תאונת עבודה ראו כאן.

 

מיצוי זכויות

החשיבות של עורך דין תאונות עבודה הוא ביכולתו לסייע ללקוח להגיע למיצוי זכויותיו מול הביטוח הלאומי. הדבר נוגע הן לתשלום דמי פגיעה בתקופה הראשונית והן לקבלת גמלאות וקצבת נכות במידה והוא אינו יכול לחזור לעבודתו או לחזור באופן חלקי בלבד. בין היתר עורך הדין מסייע ללקוח להכין את המסמכים הדרושים עבור הוועדה.

עורך דין תאונות עבודה אף מכין את הלקוח להופיע כראוי בפני הוועדה הרפואית שתקבע את אחוזי הנכות שייקבעו ללקוח ופעמים רבות הוא גם מייצג את הלקוח בוועדה עצמה.

 

הוועדה הרפואית וערעור

גם כאשר הוועדה הרפואית אינה קובעת אחוזי נכות או קובעת אחוי נכות שאינם תואמים את מצבו של הלקוח ישנה חשיבות גדולה לעורך הדין. הוא יכול להגיש ערעור על החלטת הוועדה לבית הדין האזורי לעבודה ואף לפנות לוועדת התביעות האזורית לערעור נוסף. מומחיותו של עורך הדין וניסיונו יכולים להשפיע רבות על סיכויי הלקוח להצליח בתביעה מול ביטוח לאומי.

 

פגיעה מינית

נפגעי עבודה הזקוקים לעורך דין אינם רק מי שעברו תאונת עבודה או סובלים ממחלת מקצוע. הטרדה מינית במקום העבודה בין אם בידי בעל סמכות או כל עובד אחר עשויה לפגוע באיכות חיוו של הנפגע ולהצדיק תביעה להכרה באירוע כתאונות עבודה לצורך מיצוי הזכויות מול ביטוח לאומי. יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום ולתבוע דמי פגיעה כפיצוי על אובדן השכר.

במקרים רבים עורך הדין ימליץ להגיש תביעת תאונת עבודה גם עבור קצבת נכות מעבודה מלבד תביעה למימון ההוצאות הרפואיות והטיפוליות לאחר האירוע.

 

סיכום חשיבות עו"ד

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בחשיבותו של עורך דין תאונות עבודה למיצוי זכויות נפגעי עבודה מול ביטוח לאומי. חשוב להיוועץ בעו"ד מוקדם ככל האפשר מכיוון שיש להגיש את התביעה עבור דמי פגיעה לביטוח הלאומי בתוך 12 חודשים מהתרחשות התאונה אן האירוע. הגשת תביעה באיחור עלולה לפגוע בזכאותו של העובד לדמי פגיעה והקטין את גובה גמלת הנכות.

תאונת עבודה

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »