חיים בצל המינוס – 4 פתרונות לסגירת המינוס

מעל 60% ממשקי הבית בישראל מתקשים לסגור את החודש ומרביתם שקועים עמוק בתוך גלגל החובות הבלתי נגמר. כדי לעצור את גלגל החובות מלתפוח, חייבים לעצור ולחשב מסלול מחדש. קיימים פתרונות רבים לסגירת מינוס וכדאי להכיר אותם.

 

עורך דין טוב לסגירת חובות

בהרבה מקרים יש צורך בליווי עו"ד כדי לסגור חוב. אבל כדי לסגור חוב לא חייבים להכריז על פשיטת רגל ולא תמיד יש צורך בפנייה לעורך דין כדי לסגור חוב גם אם מצאתם עורך דין מומחה בתחום כמו https://narkis-law.com לא קשה בעידן של היום להיכנס למינוס ולצבור חובות. חובות יכולים להצטבר גם לכאלו המתנהלים נכון כלכלית.  ברגע שיש חוב, דרושה משמעת עצמית חזקה כדי לצלוח אותו.

 

מהם הפתרונות לסגירת המינוס?

הדעה הרווחת לסגירת חובות היא לקיחת הלוואות. אבל לא תמיד לקיחת הלוואה תפתור את הבעיה וברוב המקרים היא רק תגדיל אותה. כדי לפתור את בעיית המינוס מהשורש, חשוב להכיר היטב את מקורה.

 

ניהול כלכלי מאוזן

אם המצב הגיע לחובות מצטברים, יהיה צורך לקחת את המושכות לידיים ולהתחיל לנהל נכון את הכלכלה הביתית. כדי לנהל נכון את כלכלת הבית, ההמלצה תהיה להתחיל בכתיבת כל ההוצאות וההכנסות החודשיות, סווגו לסעיפים את התקציב החודשי ובדקו שהוצאות לא חורגות מעבר לסכום שהקצבתם.

ברגע שאתם מנהלים מעקב מסודר ואתם יודעים את הסכום המדויק של ההכנסות אל מול סכום ההוצאות, אתם מקבלים מידע ומבינים בכמה עליכם להגדיל את ההכנסות כדי לאזן את התקציב המשפחתי.

 

התייחסות לחובות נוכחיים

במרבית המקרים, שינוי כלכלת הבית מגיעה לאחר שקיעה בחובות. קיימת חשיבות רבה לטיפול בחובות הנוכחים. כשרוצים לטפל בחובות חשוב לעשות בהם סדר ולבדוק את רמת הדחיפות של כל אחד מהם.

תאריך לתשלום – בדקו מהו התאריך האחרון לתשלום החוב. חוב שצובר ריביות פיגורים יקבל עדיפה גבוהה יותר לטיפול.

חוב למוסדות ממשלתיים – חוב לעל חשבון הארנונה שלכם עלול להיות דחוף יותר מהסיבה שחוב כזה צו7בר ריביות ואין עם מי לדבר כדי להגיע להסדר חוב מהיר ומשתלם. הסדרת חוב במקרה כזה היא מאתגרת יותר.

השלכות אי תשלום החוב בזמנו – יש לכם חוב לוועד בית אבל אם לא תשלמו את החוב בזמנו, מה יקרה? לעומת זאת, אם לא תשלמו את החוב לחברת המים, עלולים לנתק לכם את המים או אפילו לפנות להוצאה לפועל. חובות שעלולים להעמיד אתכם במקומות לא נעימים כמו חוסר יכולת לצאת לחו"ל, קנס כספי גבוה ואפילו עיקול חשבון, מצריכים טיפול מיידי.

 

סיכום פתרונות לסגירת חובות

הפתרונות לסגירת חובות חייבים להיות מותאמים לסוג החוב.

  • חוב של מינוס בבנק יקבל פתרון עם התחלה של התנהלות כלכלית נבונה.
  • חוב שהגיע להוצאה לפועל מצריך התערבות עורך דין מומחה להסדרת חובות.
  • חובות שללווה עצמו אין מהיכן לשלמם והוא מעוניין להכריז על פשיטת רגל מצריכים מעורבות של עורך דין מומחה בתחום.

הסדר חוב

 

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »