שלושת השלבים העיקרים בתביעת גירושין

גירושין או פירוק הנישואין בישראל זהו תהליך שנעשה מול הרבנות הראשית או מול בית הדין לענייני משפחה. למרות שאת החלק הטקסי של הגירושין מנהלים אך ורק ברבנות, את החלק המשפטי ניתן לנהל בבית משפט לענייני משפחה. תהליך הגירושין אורך לעיתים קרובות זמן רב וכרוך בשלבים רבים ושונים. בכדי לעזור לכם להתחיל להבין את הנושא, בכתבה זו תמצאו הסבר קצר על גירושין, גירושין בהסכמה ולא בהסכמה ושלושה שלבים שהם השלבים העיקריים בתהליך הגירושין. 

 

שני סוגי ההליכים בגירושין

ישנם שני סוגי הליכים נפוצים בעת שמגיעים להתגרש. הראשון הוא גירושין בהסכמה בין שני הצדדים. במצב זה בני הזוג מגיעים אל בית הדין לענייני משפחה או לרבנות עם הסכם גירושין שמוסכם על שניהם. בית הדין שאליו הגיע העתירה יאשר את ההסכם במידה והוא עומד במספר תנאים בסיסיים.

הסוג השני הוא באמצעות תביעות הדדיות ליישוב סכסוכים. תהליך זה עלול להיות ארוך מאוד ולעלות לשני הצדדים כסף רב. במקרה ואתם בוחרים בכל זאת בהליך גירושין שכזה, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין גירושין שיעזור לכם בניהול ההליכים המשפטיים שעתידים לבוא.

 

השלבים העיקריים בתביעת גירושין:

 

1 – פתיחת תיק ברבנות

השלב הראשון בהליך הגירושין, לא משנה מאיזה סוג, הוא פתיחת תיק ברבנות. פתיחת תיק מהווה הודעה לבית הדין שאתם מעוניינים להתגרש ויש להתחיל את ההליך. בכדי לפתוח תיק ברבנות יש למלא מספר טפסים ולהוסיף אליהם מספר מסמכים, כמו אמצעי זיהוי, תעודת נישואין ועוד.

 

2 – דיונים בתיק הגירושין

הדיונים בתיק הגירושין הם השלב שקיים רק בגירושין שלא בהסכמה. במקרה ששני הצדדים כבר הגיעו לפשרה ששניהם מסכימים עליה, בית הדין יאשר את ההסכם במידה והוא מחליט שההסכם לא נכפה על מי מהצדדים.

במקרה של גירושין שלא בהסכמה, יש לקיים מספר דיונים בבית הדין הרבני או לענייני משפחה, בשאלות של משמורת, חלוקת נכסים, חלוקת כספים, מזונות וכו'. הליך זה עלול להיגרר במשך חודשים ארוכים ולעלות כסף רב, ולכן מומלץ מאוד להגיע אל בית הדין במצב של הסכמה, לפחות כללית.

 

3 – הסכמות וטקס הגירושין

הסכמות הן בעצם השלב שבו הסכם הגירושין חתום ומוסכם על שני הצדדים. בית הדין שבו התנהלו הדיונים מאשר את ההסכם וניתן לעבור לשלב הטקסי. כל זוג שהתחתן בישראל והוא זוג יהודי, מחויב להתגרש דרך הרבנות. בכדי להתגרש ממש כמו בכדי להתחתן יש צורך בקיום טקס על פי ההלכה היהודית, עם עדים וברכות ושאר אלמנטים טקסיים. חובה לעשות טקס זה בכדי להיחשב גרושים על פי החוק.

 

סיכום

בין אם מדובר על גירושין בהסכמה הדדית או בגירושין שלא בהסכמה,  ישנם שלושה שלבים עיקריים להליך הגירושין בישראל. ראשית יש לפתוח תיק ברבנות, לאחר מכן מתקיימים הדיונים בתיק, ולבסוף בית הדין מאשר את ההסכם שנחתם וטקס הגירושין מתקיים.

עורך דין גירושין

 

 

אולי יעניין אותך גם

לפתוח תיק גירושין
עורך דין גירושין

מה הן 2 הדרכים לפתוח תיק גירושין?

חושבים שהקשר שלכם הגיע לסופו? הגעתם להחלטה להתגרש? בישראל ישנן שתי דרכים מקובלות להתגרש, האחת הינה לסיים את הנישואין באמצעות גירושין בהסכמה, והאחרת היא לסיימם

קרא עוד »
עורך דין
עורך דין גירושין

איך אפשר להתגרש בישראל

הליך הגירושין בארץ עלול להיות מורכב בהתאם לאופי ההליך. מרגע ההודעה של אחד הצדדים ועד השלב הסופי של הסכם הגירושים ומתן גט, יש לעבור תהליך

קרא עוד »