הפיצויים שתקבלו על נזק לגוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע שכנראה אף פעם לא יכול להיגמר בטוב. תאונת דרכים מסבה נזק משמעותי בצורה כזו או אחרת, כאשר הצורה הקשה ומהסוכנת מכולן היא נזק לגוף. לפי החוק, ניתן לקבל פיצויים בעקבות נזקים גופניים שנגרמים עקב תאונת דרכים, על מנת שניתן יהיה להתמודד בצורה טובה יותר עם הנזק שנגרם. אלו הפיצויים שתוכלו לקבל על נזק לגוף בתאונת דרכים.

 

נזק לגוף לאחר תאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה להתרחש בסיטואציות שונות ולגרום לנזקים שונים. הנזקים שעלולים להיגרם לאחר תאונת דרכים, אלו נזקי גוף, נזקים לרכוש ונזקים נפשיים. נזקי גוף הם הנזקים החמורים ביותר. נזק שנגרם לגוף בתאונת דרכים יכול לנוע בין נזק קל, בצורה של מכות יבשות, נקעים או שברים, ולהגיע עד לנזק חמור במיוחד, שכולל נכות קבועה ואפילו מוות. מכיוון שנזקים אלו הם בלתי צפויים וקשים במיוחד, החוק מאפשר קבלת פיצויים אחרי תאונה עקב נזקים גופניים.

 

סוג התאונה ומדוע הוא חשוב

לפני שמבינים מהם הפיצויים שניתן לקבל, כדאי להבין קודם כל מהו סוג תאונת הדרכים. ישנם סוגים שונים של תאונות דרכים: בין שני נהגים, בין נהג והולך רגל, תאונת פגע וברח, תאונה עם רכב גנוב ותאונת דרכים שנחשבת לתאונת עבודה. חשוב להבין את סוג התאונה, מכיוון שהדבר יסייע לנו להבין את מי ניתן לתבוע לקבלת הפיצוי.

 

תביעת חברת הביטוח שלכם

לאחר תאונת דרכים רגילה, בין רכב אחר לרכב שלכם, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלכם. חברת הביטוח שלכם תבקש מכם פרטים על הנהג הפוגע ותסדיר את הפיצויים אל מול חברת הביטוח שמבטחת אותו.

 

תביעת חברת הביטוח של הנהג הפוגע

ישנם מקרים אחרים, בהם הנהג שנפגע צריך לפנות אל חברת הביטוח של הנהג הפוגע. כאשר אדם נפגע מרכב אחר בזמן שהוא הולך רגל, הוא לא יוכל לתבוע את חברת הביטוח שלו, אלא את חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

 

מה קורה כשאין ביטוח שניתן לתבוע?

ישנם כמה מקרים בהם לא ניתן לתבוע חברת ביטוח, אם אתם הולכי רגל שנפגעו על ידי רכב. במקרים הללו (פגע וברח, פגיעה מרכב גנוב או כשלנהג הפוגע אין ביטוח), יש לתבוע את קרנית, הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

פיצויים אפשריים

פיצויים שינתנו לכם על ידי הגשת תביעה נגד חברת ביטוח, יחושבו בבית המשפט. גובה הפיצוי משתנה בהתאם להיקף הפגיעה, לחומרת הפגיעה, לתוצאות של הפגיעה (כמו נכות לטווח זמני או קבוע) ובכושר השתכרותו של הנפגע מלפני התאונה.

 

פיצויים מביטוח לאומי

ניתן לקבל פיצויים גם מהביטוח הלאומי במקרים מסוימים. אם נפגעתם בתאונת דרכים בדרך אל העבודה או בדרך מהעבודה, תוכלו לקבל דמי פגיעה בעבור תאונת עבודה. תאונת דרכים שלאחריה נשארתם עם נכות קבועה, תאפשר לכם לקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי.

תאונת דרכים

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »