הסכם ממון אצל ידועים בציבור

בשנים האחרונות ישנם יותר ויותר "ידועים בציבור" בישראל, דבר שלא היה מקובל כל כך עד לפני כמה שנים.
ייתכן כי הדבר נובע מכך שישנם בני זוג רבים שלא מעוניינים להתחתן דרך הממסד הדתי, או שמדובר בזוגות שנמצאים בפרק ב' או יותר של חייהם ואינם מעוניינים להתחתן שוב , ולעיתים מדובר בזוגות חד מיניים שלצערנו, נכון להיום, אינם יכולים להתחתן כדת וכדין בארץ, ולכן הם צריכים לשאת את ההגדרה "ידועים בציבור".
לאחרונה, נראו יותר זוגות ידועים בציבור שהתעניינו בעריכת הסכם ממון כדי להגן על הרכוש שלהם.

 

מה זה הסכם ממון?

זהו מסמך שבני הזוג הידועים בציבור חותמים עליו בנוכחות עורך דין. בני הזוג מציינים בפני עורך הדין את כל הנכסים שיש ברשותם, כל דבר שרכשו עד כה והביאו איתם לזוגיות הנוכחית. המטרה בסכם זה היא לגרום לכך שבמידה ובני הזוג יחליטו להיפרד בסופו של דבר, תהיה להם את האפשרות לחלק באופן שהוסכם על השניים את הנכסים, כך שכל אחד ייצא מהזוגיות עם הנכסים שהיו שייכים לו עוד קודם.
חשוב לדעת שבני הזוג צריכים לציין בעת כתיבת הסכם הממון אם יש להם חובות, הדבר חשוב מכיוון שאם אחד מבני הזוג חייב כסף, החוב חוזר אליו במידה ובני הזוג נפרדים. כלומר, הצד השני אינו צריך לשלם את החובות שאינם היו שלו מלכתחילה.

יש סיבה לכך שיותר זוגות ידועים בציבור התעניינו בעריכת הסכם ממון לאחרונה?

יש לכך סברה שטרם אוששה מכיוון שלא נערכו מחקרים בנושא. ייתכן שהסיבה לכך שיותר זוגות ידועים בציבור התעניינו וחתמו על הסכם ממון בשנים האחרונות קשורה לעובדה כי אין להם תמיכה משפטית כפי שיש לזוג נשוי.

 

מה הכוונה?

הכוונה היא, למשל, למצב שבו אישה שנישאה לגבר בארץ, יש להם כמה ילדים משותפים מתחת לגיל 18 והם מחליטים להתגרש, לאחר מתן הגט, האישה זכאית לקבל מזונות מבעלה. אך במצב שבו מדובר באישה שהיא ידועה בציבור ונפרדה מבן הזוג שלה וגם להם יש ילדים משותפים מתחת לגיל 18, אין לה את הפריווילגיה הזו של קבלת מזונות. היא לא יכולה לקבל את התמיכה הזו מבן הזוג לשעבר מכיוון שהם אינם מעוגנים בחוק כזוג נשוי.
בסופו של דבר, ניתן להבין ממקרה שכזה, שישנה סכנה כלכלית שמרחפת מעל ידועים בציבור אם הם אינם חותמים על הסכם ממון.
לכן, חשוב מאוד שאלו יערכו הסכם ממון ברגע שהם מחליטים שהם מגדירים את עצמם כ"ידועים בציבור" כדי שיהיה להם גיבוי, שתהיה להם את האפשרות לצאת מהזוגיות הזו בסופו של דבר כשכל אחד יכול לקבל את ממונו ורכושו בהתאם לאופן שנראה לו הגיוני וללא צורך בהתערבות משפטית וסכסוכים, שלצערנו, בתי המשפט בארץ רואים על בסיס יום יומי.

 

משקל

אולי יעניין אותך גם

ספרים ופטיש
עורך דין משפחה

מהם התנאים לקבלת צו הורות פסיקתי

רבים מאתנו נתקלו לא פעם בחייהם בזוגות חד מיניים אשר מגדלים ילדים. בשנים האחרונות עקב התפתחות הטכנולוגיה והתמעטות דעות קדומות שונות מצליחים יותר ויותר זוגות

קרא עוד »
6 סיבות להשתמש בשירותי עו"ד משפחה
עורך דין משפחה

6 סיבות להשתמש בשירותי עו"ד משפחה

עורך דין לענייני משפחה עוסק בתחומים שונים הקשורים לניהול המשפחה. בתוך כך נכללים הסכמים בין בני זוג, ניהול מעמד ידועים בציבור, צוואו­ת וירושות, הסדרת משמרות

קרא עוד »