הסודות הגדולים של עורכי הדין לנזיקין

עורכי דין העוסקים בתחום דיני הנזיקין לא מספרים לכם כמה הם צריכים לדעת! עוולת הנזיקין כוללת בתוכה מגוון רחב של עוולות, אשר לכל אחד מהם יש נטל הוכחה שונה, ראיות מסוימות שצריך לאסוף, צורך באמידת נזק שאינה תמיד כה קלה, במיוחד כאשר מדובר בנזקי גוף ועוד המון סודות מקצועיים הקשורים להבנה מי יהיה לקוח טוב ומשתלם ומי צפוי להפסיד מראש בתביעה מכיוון שמדובר בתביעות "הכל או כלום". אנחנו כאן כדי לגלות לכם מהן עילות התביעה המרכזיות בדיני הנזיקין.

 

עוולות מסגרת

עוולות המסגרת הן העוולות הנזיקיות שלמעשה מכילות בתוכן את מרבית התביעות בנזיקין. העוולה המוכרת ביותר – עוולת הרשלנות ולצידה עוולת המסגרת העוסקת בהפרת חובה חקוקה.

 

1. עוולת הרשלנות

"עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח-יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח-יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה".

 

2. עוולת הפרת חובה חקוקה

"מפר חובה חקוקה הוא מי שאינו מקיים חובה המוטלת עליו על פי כל חיקוק – למעט פקודה זו – והחיקוק, לפי פירושו הנכון, נועד לטובתו או להגנתו של אדם אחר, וההפרה גרמה לאותו אדם נזק מסוגו או מטבעו של הנזק שאליו נתכוון החיקוק; אולם אין האדם האחר זכאי בשל ההפרה לתרופה המפורשת בפקודה זו, אם החיקוק, לפי פירושו הנכון, התכוון להוציא תרופה זו".

 

עוולות ספציפיות

לצד עוולות המסגרת קיימות עוולות ספציפיות. נפרט לכם את המוכרות מביניהן:

 

1. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

מדובר בחוק שקובע את עקרונות הפיצוי לנפגעי תאונות הדרכים שספגו נזק גוף במסגרת התאונה. החוק מבוסס על משטר נזיקי של אחריות מוחלטת – היינו, אין צורך להוכיח כי קיים אשם ולנפגע קמה זכות כמעט אוטומטית לפיצוי.

 

2. לשון הרע

אנו חיים בעידן בו כל מילה רעה עשויה לפגוע במוניטין של אדם – מכיוון שחופש הביטוי הוא ערך חוקתי מוגן, לרוב דיני לשון הרע הם המעניינים ביותר וכוללים מפגש בין דיני הנזיקין למשפט החוקתי.

 

3. היזק על ידי כלב

בתביעה לאור נזק שנגרם כתוצאה מתקיפת כלב, על הבעלים לפצות את הניזוק, ואין משמעות לכך שלא היתה התרשלות מצד הבעלים.

 

לסיכום

דיני נזיקין הוא תחום שמכיל עוולות רבות וקצרה היריעה מלפרט את כולן. כאשר אתם מגישים תביעה נזיקית, אנחנו ממליצים לבחון הבנה בתיק הספציפי שלכם ולפנות לעורכי דין שמבינים את המורכבות האנליטית והרגשית שאתם עומדים בפניה. משרד גיא דויטש לדעתנו עונה על כל המשבצות הללו. מוזמנים לבדוק אותם בכתובת: https://dlawyer.co.il.

עורכת דין

 

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »