האם יש הליך ליווי מסודר לקבלת פטור ממס הכנסה?

אם אתם סובלים מנכות חמורה שמקשה לכם על חיי היום יום, יש סיכוי שאתם זכאים לפטור ממס הכנסה. הפטור הזה יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שנים בשנה בתשלומי מס. התהליך לקבלת הפטור יכול להיות מסובך ומתסכל, ומכיוון שהרבה אנשים רוצים לקבל את הפטור המבוקש, דבר זה מוביל לתביעות שווא לא מעטות. בכתבה הבאה ננסה לעשות סדר בבלגן ולעבור אחרי התהליך שלב אחרי שלב. 

 

התהליך לקבלת פטור ממס הכנסה בביטוח לאומי

הגוף שקובע את גובה אחוזי הנכות שבהתאם להם ניתן הפטור עצמו הוא המוסד לביטוח לאומי. גוף זה אחראי על חלוקת רוב הקצבאות והתמלוגים מטעם המדינה לאזרחים במקרים של נכות, אובדן כושר עבודה, פיטורים ממקום עבודה, חופשת לידה ועוד. התהליך לקבלת אחוזי הנכות בביטוח לאומי מורכב משלושה שלבים:  הכנת הבקשה והמסמכים הרפואיים, הגשת הבקשה בפועל, וועדה רפואית מטעם המוסד שתקבע את גובה הנכות.

לשם הכנת הבקשה יש לאגד את כלל המסמכים המעידים על הנכות, לאחר מכן יש להגיש את הבקשה לביטוח לאומי בצירוף של עמלה בגובה 679 שקלים. לאחר מכן הוועדה הרפואית תתכנס בכדי לבחון את המקרה הנדון. במקרים מסוימים היא תבקש בנוסף בדיקות או חוות דעת נוספות. לבסוף לאחר מספר שבועות תישלח ההחלטה של הוועדה בדואר.

ביטוח לאומי

קבלת הפטור ממס הכנסה מרשות המיסים

לאחר שקיבלתם את ההכרה בנכות הרפואית מטעם ביטוח לאומי, ניתן לגשת לשלב של קבלת מימוש הפטור בעצמו. בכדי לעשות את זה, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לבצע תיאום מס. ניתן לבצע את תיאום המס באמצעות פקיד שומה או באינטרנט.

יש להגיש בנוסף למסמכים הרגילים את החלטת הוועדה הרפואית ואת הפרוטוקולים שהובילו להחלטה זאת. במקרה שמילאתם את תיאום המס באתר האינטרנט, בדרך כלל תקבלו תשובה בנושא לאחר חמישה ימי עסקים או עשרה ימי עסקים במקרה של עומס חריג.

 

קבלת עזרה משפטית בתחום הפטור ממס הכנסה

ההליך שתואר בכתבה לקבלת הפטור ממס יכול להיות ארוך מאוד. לעיתים הוועדה הרפואית לא מחליטה כבר בפגישה הראשונה איזה סכום של אחוזי נכות ייקבעו לתובע, אלא שולחת אותו לבדיקות ופגישות נוספות עם רופאים מומחים.

תהליך זה עשוי להיות קשה עבור תובעים מסוימים שעלולים לוותר על הפטור לחלוטין בכדי להימנע מהתעסקות זאת. בדיוק לשם כך קיימת חברת בשביל הזכויות. חברה זאת תעזור לכם לממש את הזכויות הרפואיות שלכם ובכללן את הפטור ממס הכנסה.

 

 

ליווי מסודר בתהליך הפטור ממס הכנסה – סיכום

פטור ממס הכנסה יכול לחסוך עד 180 אלף שקל בשנה למי שהכנסותיו גבוהות. לכן ישנם אנשים רבים שרוצים לקבל פטור זה, ולא תמיד בצדק. עובדה זאת הובילה את ההליך לקבלת הפטור להיות ארוך ומתיש. ייצוג על ידי אנשי מקצוע בתהליך זה יכול לחסוך לכם עוגמת נפש רבה ולגרום לכם להשיג את מטרתכם.

מס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »