החוק על דמי תיווך – דירה ונכס מסחרי

אחד האלמנטים בכל מה שקשור לתהליך מכירת הדירה היא כמובן דמי התיווך שנלקחים בחשבון כאשר אתם מוכרים בסופו של דבר את הדירה.

דמי התיווך יכולים להיות דינמיים ביותר עקב הגורמים הרבים המשפיעים עליה ובמאמר הזה נדבר על כיצד החוק מגן עלינו בהקשר של דמי תיווך, כיצד נקבעים הדמי תיווך בדרך כלל ומה עלול להשפיע עליהם? בואו נתחיל קודם בנושא המאמר המרכזי – החוק על דמי תיווך

 

איך החוק מגביל את המתווך ודמי התיווך

החוק על דמי התיווך נוגע בשתי סוגיות עיקריות:

ראשית, העובדה כי מתווך חייב להיות בעל רישיון מקצועי, המכירה של הדירה נעשתה באמת בסיוע של המתווך ולא קרת לאור נסיבות שלא קשורות לעבודתו וכמובן, צריך להיות חוזה מוסדר בינכם ולבין המתווך. במידה ואין חוזה, לא תצטרכו לשלם לו.

שנית, במידה ובעל הדירה שלכם הוא הגורם שככר את שירותיו של המתווך, חוק דמי התיווך מונע ממנו לגלגל את תשלום דמי התיווך על מי שבסופו של דבר רכש את הדירה.

כמו שאתם רואים, החוק מגונן מאוד על הצרכן.

 

כיצד נקבעים הדמי תיווך

לאחר שכיסינו את נושא חוק הדמי תיווך, אנחנו רוצים לתת לכם מידע נוסף שעשוי לעניין אתכם בכל מה שקשור למי תיווך:

ישנם כמה דרכים מקובלות לשלם את דמי התיווך למתווך שייצג אתכם בתהליך מכירת הדירה:

זה יכול להיות כאחוז מסוים ממכירת הדירה, האחוז המקובל הוא באזור ה2 אחוז מהנכס אמנם במידה עלות הנכס תהיה נמוכה (למשל, פחות מחצי מיליון) ייתכן ותיקבע עמלת מינימום.

דרך נוספת היא הצבת מטרת מחיר מכירה למתווך ובמידה והוא מצליח למכור את הדירה מעל המחיר שנקבע, העודף הולך אליו.

 

מה יכול להשפיע על גובה דמי התיווך?

ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על גובה דמי התיווך:

זה יכול להיות כמובן עלות הבניין שתלויה במיקום שלה או בכמות החדרים. ניסיון ומוניטין המתווך עשויים גם להקפיץ את המחיר שהוא יגבה מכם בסופו של דבר. יחד עם הגורמים האלה חשוב לזכור שמקובל לקחת 2% עמלה על מכירה לא משנה מי המתווך.

 

סיכום – דמי תיווך

דיברנו על הדרכים בהם חוק דמי התיווך מגונן עלינו הצרכן וכיצד הוא מסייע לנו. איך נקבע בכלל גובה הדמי תיווך בדרכים המקובלות ומה יכול להשפיע על גובה הדמי תיווך.

טיפ נוסף שאנחנו רוצים לתת לכם לסיום, למתווכחים בדרך כלל יש אינטרס למכור את הדירה כמה שיותר מהר עקב העובדה שהעמלה שלהם לא תושפע דרמטית מהבדל של כמה עשרות אלפי שקלים או אפילו מאות אלפי שקלים לעומת הרווח שאתם תעשו.

חשוב שיהיה לכם כמה שיותר מידע בכל מה שקשור למכירת נכס וממליצים לכם להסתמך על המקצוענים בנדל"ן שבהחלט יוכלו לסייע לכם.

 

הצעת נכנס

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »