הוצאת דרכון פורטוגלי – מה התהליך?

התהליך לקבלת הדרכון הפורטוגלי הוא פשוט מאוד ומצריך מעט מאוד מאמץ מצד המבקשים להוציא את הדרכון שכן משרדי עורכי הדין שמטפלים בתיק מבצעים את הרוב המוחלט של העבודה. הקלות והנוחות של הוצאת הדרכון רק מקלה על הבחירה להוציא דרכון פורטוגלי.

 

בדיקת שמות משפחה

השלב הראשון בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי הוא בדיקת הסיכויים לקבלת הדרכון באמצעות מאגר שמות המשפחה. הממשלה הפורטוגלית פרסמה רשימה שכוללת אלפי שמות משפחה, שהמחזיקים בהם זכאים להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי. ככל ששם המשפחה נמצא במאגר אזי שהסיכונים לקבל את הדרכון גבוהים יחסית. שמות המשפט שנמצאים במאגר רווחים מאוד. ככל ששם המשפחה נמצא במאגר מומלץ לפנות למשרדי עורכי דין המתמקצעים בנושא זה בהקדם.

 

אישור הקהילה היהודית

לאחר שמבינים מהם הסיכויים לקבל את הדרכון הפורטוגלי ופונים לעורך דין מומחה, צריך להגיש מסמכים שונים לקהילות היהודיות בפורטוגל. הממשלה העניקה להם את הזכות להיות השלב הראשון מצד הפורטוגלים.

יש לקבל מן הקהילה היהודית (או בליסבון או בפורטו) אישור שהמגיש הוא באמת צאצא של מגורשי פורטוגל. האישור הזה הוא קריטי מאוד – שכן אם לא מקבלים אותו לא ניתן לקבל את הדרכון ולהמשיך בתהליך.

מדובר בשלב שכולל תשלומי אגרות שונים לקהילות ודורש להנפיק ולתרגם מסמכים רבים המעידים על הקשר ההיסטורי לגירוש. ישנה פרוצדורה מאוד ספציפית להגשת המסמכים האלו – כל טעות יכולה לגרור תשלום נוסף והארכה משמעותית של התהליך ולכן חשוב מאוד לשכור עורך דין שבקיא בכל הפרטים הקטנים הדרושים בתהליך זה.

 

הגשת בקשת האזרחות לשלטונות הפורטוגליים

לאחר אישורה של הקהילה היהודית שהמגיש הוא באמת צאצא של מגורשי פורטוגל (אישור שמתקבל במייל) צריך להגיש את המסמכים היעודיים לממשלת פורטוגל. כאן מדובר בשלב בירוקרטי שדורש אישורים נוטוריוניים של כל מיני מסמכים, אישורים של עורכי דין מקומיים ועבודה עם משרדי הממשלה שרלוונטיים לתחום זה.

חלק מן המסמכים הדרושים הם מסמכים בסיסיים כמו תעודת זהות, תעודת לידה, תעודת יושר (תעודה מן המשטרה המעידה על עבר פלילי נקי) ועוד מסמכים אחרים הנדרשים בהתאם למסכת הנסיבות העובדתית המסוימת של כל תיק.

 

קבלת האזרחות

לאחר שעוברים את האישורים הממשלתיים השונים – השלב האחרון הוא קבלת הדרכון והאזרחות! מדובר בשלב המרגש שמהווה השיא של התהליך. אפשרות אחת היא לאסוף את הדרכון מהשגרירות הפורטוגלית, אולם קביעת פגישה יכולה לקחת זמן רב (שכן ישנם ישראלים רבים שגם מעוניינים לקבל את הדרכונים שלהם ולשגרירות ישנם עוד תחומים רבים שהיא אמונה עליהם) ולגרור המתנה משמעותית. לחצו להוצאת דרכון פורטוגלי

לכן, אם האזרחות דרושה במהרה, טיסה לפורטוגל, יכולה לזרז את כל ההמתנה – ובנוסף לזכות בביקור במדינה שאתם אזרחיה החדשים, במידה ובוחרים לטוס לפורטוגל ניתן לקבל את הדרכון תוך ימים ספורים.

 

אולי יעניין אותך גם

איש שרות מומלץ
אזרחויות ודרכונים

נוטריון ברחובות

דרושים לכם שירותיו של נוטריון מקצועי עבור תרגום? עבור אישור של מסמך מסוים? אם זו הפעם הראשונה שבה אתם זקוקים לחתימתו של נוטריון, ברור מדוע

קרא עוד »