הוצאת דרכון פולני לבעלי אזרחות פולני

אם אתם בעלי אזרחות פולנית מלידה, או שאתם תושבי ישראל וכבר עברתם את כל המסע המפרך של הוצאת הדרכון הפולני – ייתכן שתוקפו של הדרכון הפולני שלכם עומד לפוג.

במצב כזה, יהיה עליכם לחדש את הדרכון על מנת להאריך את תוקפו.

כיצד תוכלו לעשות זאת?

 

חידוש של הדרכון הפולני שלכם

אם אכן פג תוקפו של הדרכון שלכם (או שתוקפו עומד לפוג בקרוב), תצטרכו לחדש את הדרכון. חידוש הדרכון נעשה אל מול השגרירות הפולנית בישראל (קביעת התור נעשית באופן מקוון באתר האינטרנט של השגרירות), שם תצטרכו להציג טופס בקשה לחידוש הדרכון בשפה הפולנית, ולהביא עמכם תמונות פספורט עדכניות ואת הדרכון הישן שלכם.

ייתכן שעקב עומס על השגרירות הפולנית ועקב מיעוט התורים, תצטרכו להמתין זמן ממושך עד שיגיע תורכם להגיע לשגרירות (עשוי להגיע גם למספר חודשי המתנה). מומלץ לקבוע את התור עוד כשהדרכון בתוקף, על מנת להימנע ממצב שבו הדרכון כבר פג תוקף ועדיין לא הגיע תורכם לחידושו בשגרירות.

דרך נוספת ומומלצת בה תוכלו לזרז את מיקומכם בתור היא להיעזר באיש מקצוע (כמו משרד עורכי דין שמתעסק בתהליך של קבלה של אזרחות פולנית), שיוכל להכווין אתכם בדיוק אל המסמכים הדרושים לחידוש הדרכון ובכך למנוע בזבוז של זמן יקר, ואף לזרז את ההליך ולקדם את התור שלכם בשגרירות. בעזרת איש מקצוע תוכלו לקבוע את התור בזמן שמתאים ונוח לכם, ולחדש את הדרכון במהירות וללא קושי.

 

עדיין אין לכם אזרחות פולנית? כך תבדקו את זכאותכם

באופן כללי, מרבית האזרחים ששורשיהם פולניים, ויכולים להוכיח זאת באמצעות מסמכים ותעודות שונות – יוכלו לקבל זכאות לאזרחות פולנית. החוק הפולני מאפשר את קבלת האזרחות רק על סמך קרבה משפחתית לאזרח פולני, ואינו דורש בקיאות בשפה הפולנית או בתרבות שלה. תנאים אלו נחשבים מקלים במיוחד, בייחוד ביחס למדינות אחרות שכן דורשות בקיאות בשפה על מנת לקבל אזרחות.

את זכאותכם תוכלו לבדוק באתר של עו"ד עמיחי זילברברג, בשאלון קצר שניתן ללא כל עלות. כך תוכלו לוודא שאתם לא מתחילים את ההליך הארוך להוצאת אזרחות פולנית, מבלי שבכלל בדקתם את זכאותכם האישית לכך.

 

היתרונות שמעניק דרכון פולני

פולין היא מדינה שחברה באיחוד האירופי, ולפיכך אזרחיה נהנים ממגוון הטבות שלהם זכאים אזרחי האיחוד. בין הטבות אלו ניתן למנות את האפשרות לעבוד ולגור בכל מדינה שחברה באיחוד (מדינות כמו איטליה, גרמניה, אוסטריה, ספרד, צרפת, יוון ועוד), את האפשרות לעבור בצורה חופשית בין מדינות האיחוד ללא צורך בביקורת גבולות, ואף את האפשרות ללמוד בחינם (או כמעט בחינם – תוך סבסוד משמעותי) במוסדות אקדמאיים ברחבי האיחוד האירופי.

מלבד יתרונות אלו, תוכלו להנות גם בהקלה בתנאים להוצאת ויזת עבודה לארצות הברית, וכן תוכלו לרכוש נכסי נדל"ן בכל רחבי האיחוד האירופי.

 

חותמת ומסמכים

אולי יעניין אותך גם

איש שרות מומלץ
אזרחויות ודרכונים

נוטריון ברחובות

דרושים לכם שירותיו של נוטריון מקצועי עבור תרגום? עבור אישור של מסמך מסוים? אם זו הפעם הראשונה שבה אתם זקוקים לחתימתו של נוטריון, ברור מדוע

קרא עוד »