מהן ההשלכות העקיפות של הגבלה בבנק?

הבנק הגביל לכם את החשבון? לא רק הגבלה על אשראי וצ'קים כדאי שתקראו גם על ההשלכות הנוספות להם.

 

הגבלת חשבון

כאשר אתם רושמים צ'ק ואחרי כמה חודשים הוא חוזר אליכם זה לא כל כך מדאיג, אך כאשר מצטברים המון צ'קים דחויים המצב כבר יותר בעייתי ואתם בסיכון להיות מוגבלים על ידי הבנק. על חשבון המוגדר כמוגבל חלות מיד הגבלות מצד כל הבנקים בעיקר בתחום הצ'קים והאשראי אך בהחלט עשויות להתרחש גם כמה השלכות נוספות שאינן בגדר החוק.

 

תנאים להגבלת חשבון

  1. חשבון מוגבל – חזרה של לפחות 10 צ'קים ללא כיסוי כך שעברו בין 15 ימים ל-12 חודשים בין הצ'ק הראשון ועד לאחרון
  2. חשבון מוגבל חמור – הגבלת החשבון בפעם השנייה בטווח של 3 שנים מרגע הכניסה לתוקף של ההגבלה הראשונה ועד להגבלה השניה

 

סימון ואמון של החשבון

גם אם הצלחת לבצע ביטול הגבלה בבנק לחשבון שלכם, לא תוכלו לבטל את הסימון שהחשבון שלכם קיבל. התיעוד של הגבלת החשבון נשאר גם אם עבר מספיק זמן וההגבלה תמה. אמנם הבנקים לא יוכלו עוד למנוע מכם דברים מסוימים כמו הוצאת צ'קים, אך בהחלט יכולים להשפיע במקומות אחרים כדוגמת מסגרת אשראי ומתן הלוואות. את האמון שהבנק שלכם איבד בכם יהיה קשה להחזיר וגם אם תעברו לבנק אחר, לא בטוח שהאמון הזה יגיע כל כך בקלות בדומה ללקוח חדש שמצטרף.

 

התחייבתם אך לא שילמתם

הגבלת החשבון שלכם מראש נבעה מתוקף כך שהצ'קים שלכם חזרו מה שאומר שכבר ישנם תשלומים אשר התחייבתם לשלם אך לא עשיתם זאת. גם מבחינת העתיד המצב לא מזהיר, סבירות גבוהה שתתקשו למלא אחר הבטחות תשלום שהיו לכם ושיהיו לכם לאור כך שהחשבון שלכם מוגבל לפעילות וכנראה שאין לכם כמות מספיק גדולה של מזומן על מנת לכסות את כל ההתחייבויות שלקחתם על עצמכם.

 

התמודדות עם ההגבלה

חשוב לקחת בחשבון גם את כל הדברים שתצטרכו לעשות כדי להתמודד עם ההגבלה שהוטלה על החשבון שלכם. בגלל שמדובר בהליך משפטי מורכב בעל השפעות ארוכות טווח כנראה שתשכרו עורך דין שילווה אתכם בתהליך מה שיגרור הוצאות כספיות שאין ביכולתכם לשלם או שלא תכננתם כחלק מהתקציב המצומצם שיש לכם. פתיחת חשבון, לקיחת הלוואות ופעולות פיננסיות נוספות שתבצעו על מנת להתמודד עם ההגבלה עלולות לגרור עמלות נוספות שגם כן ישפיעו על המצב הכלכלי שלכם.

הגבלה בבנק באופן מידי מונעת מכם לעשות פעולות בסיסיות ומורכבות בחשבון הבנק שלכם. מעבר לאלו, יהיו לכם השפעות נוספות ארוכות טווח לאור כך שהחשבון שלכם סומן ורמת האמינות שלכם נתונה בספק אצל כל הבנקים בישראל. נוסף על כך, תצטרכו להתמודד עם הוצאות שיתווספו לאור המצב החדש כמו הוצאות משפטיות ועמלות ניהול. חשוב שתיקחו בחשבון את כל ההשלכות הללו כאשר אתם מקבלים התרעה לחשבון מוגבל ובאופן כללי מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע.

 

איש משפט

אולי יעניין אותך גם