הגשת תביעה בגין ליקויי בניה נגד קבלנים

 מה הם ליקויי בניה בנכס חדש? האם ניתן לתבוע קבלן בעקבות איחור במסירת הנכס ומה תפקידו של החוזה אשר נחתם בין קבלן לקונה הנכס?

מזל טוב! החלטתם לקנות דירה ואפילו אחת שהיא חדשה ישירות בתום עבודת הבניה בהנהלת קבלן בניה. אתם מתרגשים להיכנס לביתכם החדש אך מופתעים ומאוכזבים לגלות כי הדירה לא מושלמת בבנייתה ויש ליקויי בניה בנכס אותו קיבלתם. מרגע העברת הבעלות מהקבלן אליכם, אתם אחראים על תיקון ושיפוץ הבית. אך במידה ואכן זיהיתם ליקוי, פניה ליעוץ עם עורך דין מקרקעין יכולה לחסוך לכם הרבה כסף, זאת כמובן, על ידי תביעה בגין ליקויי בניה.

 

רכישת דירה מקבלן

המושג קבלן מתייחס למנהל העבודה ובעצם בעל הנכסים טרם מכירתם לדיירים חדשים הנכנסים לדירה. הקבלן אחראי על כל פרויקט הבניה אך לרוב, שמורה לכם הזכות לעיצוב חלק מתשתיות וגם מעיצוב הדירה. במסגרת רכישת הדירה, הקונים חותמים על חוזה עם הקבלן. כאמור, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין על מנת למצות את האינטרסים שלכם וגם להגן על הזכויות הנוכחיות והעתידיות שלכם.

 

חוזה עם קבלן

על מנת לרכוש את הדירה יש לחתום על חוזה עם הקבלן ולהעביר בעלות. אם אתם עדיין בשלב זה, על מנת להקל עליכם בעתיד עם הגשת תביעה או התמודדות עם ליקויי בניה, כדי לוודא שמפורט בחוזה מקרים ותגובות בנושא ליקויי בניה, ובאופן כללי, התייחסות לכל תשתיות ומבנה הדירה והבניין שעליהם חותמים.

 

הגשת תביעה בגין ליקויי בניה

במקרה בו לאחר שקיבלתם את הדירה, והחוזה כבר חתום, זיהיתם ליקויי בניה בנכס החדש שלכם, אתם יכולים בהחלט להגיש תביעה בגין ליקויי בניה נגד הקבלן שמכר לכם את הנכס ועל כן גם חתום על בנייתו. נוסף על ליקויי בניה פיזיים במבנה שלכם, תביעה בגין ליקויי בניה כוללת גם תביעות אשר סובבות סביב איחור במסירה מהקבלן לקונה הנכס ובאופן כללי הפרת ההסכם או החוזה שנחתם בין הקבלן לקונה טרם העברת הבעלות על הנכס.

 

תיעוד ליקויי הבניה

תיק תביעה, ראיות ואסטרטגיה הם שלבים חשובים בהכנה ובקיום משפט אשר עשויים לקחת זמן רב כאשר מדובר במקרקעין, במיוחד כאשר מדובר בבניין גדול עם הרבה דיירים המעוניינים לתבוע את הקבלן. הכנת התביעה יכולה לקחת זמן ועל כן כדאי, עד שתתחיל התביעה, לתעד כל ליקוי (פיזי בדירה או בהסכם) על מנת להעביר רשימה זאת לעורך דין אשר יתבע עבורכם את הקבלן.

הגשת תביעה בגין ליקויי בניה היא שם כולל לכל תביעה אשר מגישים קוני נכס אל מול הקבלן אשר מכר להם את הנכס. כדאי לתעד את שלב הכניסה לנכס או לחילופין את האיחור בכניסה ולאחר מכן בהחלט אפשרי להגיש תביעה ואפילו לקבל פיצויים.

 

חוק ומשפט

אולי יעניין אותך גם