האם דרכון אוסטרי נחשב דרכון אירופאי?

ובכן, התשובה לשאלה שבכותרת היא – כן. אוסטריה הצטרפה לאיחוד האירופי בשנת 1995, בשנים הראשונות להקמתו. בגל ההצטרפות המוקדם הזה הצטרפו לאיחוד גם שבדיה ופינלנד. משום שאוסטריה חברה באיחוד האירופי, אזרחיה זכאים ליהנות מהיתרונות הרבים של שייכות לקהילה הגדולה ביותר בעולם  – אזרחי 27 המדינות שחברות באיחוד האירופי. הנה כמה מהיתרונות הבולטים של ההשתייכות, לרבות דרכון אירופאי.

 

האיחוד האירופי

האיחוד האירופי הוא איחוד כלכלי ופוליטי של מדינות אירופה שהוקם בשנת 1992 ופועל מאז, בעזרת מוסדות על לאומיים, כדי לייצר מדיניות כלכלית אחידה. כל אזרח של אחת מהמדינות באיחוד הוא ארח האיחוד האירופי. כלומר, אם אתה זכאי לדרכון אוסטרי, אתה חלק מהאיחוד ולמעשה אזרח האיחוד האירופי.

בשל היותו איחוד של כוחות רבים, האיחוד האירופי הוא בעל קול משמעותי בנושאים בין לאומיים. בין השאר, לאיחוד האירופי יש מושב במועצת הבטחון של האומות המאוחדות, כלומר בעל השפעה מרכזית על החלטות בין לאומיות.

דרכון אוסטרי

יתרונות האיחוד עם האיחוד

נוסף ליתרונות של המדינות החברות באיחוד האירופי, ישנם יתרונות שמשפיעים באופן מהותי על שגרת היום-יום של אזרחי האיחוד האירופי. לדוגמה, העובדה שהאיחוד האירופי מאגד את חברותיו לשוק משותף, כך שאזרח של האיחוד האירופי יכול לגור, לטייל, לעבוד או לפעול מסחרית באופן שוטף בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי.

אזרחי האיחוד יכולים להחליט ללמוד במדינה אחרת, לגור בה או לטייל בה, לאיזו תקופת זמן שירצו. כמו כן, עומדים לרשות אזרחי האיחוד גם השירותים הטובים בעולם בתחומים כמו חינוך, רווחה ובריאות, ובמחירים מסובסדים. גם ליזמים ואקדמאים יש מה להרוויח מאזרחות באיחוד האירופי, שמעניק בין השאר, מלגות, מענקים ומימון למגוון גדול של פרויקטים.

 

ומה בנוסף?

הכוח הפוליטי של האיחוד האירופי בא לידי ביטוי, בדאגה ושמירה על האינטרסים של אזרחי האיחוד ברמה הגלובלית, אבל בהיותך אזרח האיחוד, אתה הופך להיות חלק מקהילה קיימת, גדולה וחזקה במיוחד, שיכולה להעניק תמיכה, במקרה הצורך.

אזרחי האיחוד יכולים גם לנוע בין מדינות האיחוד ללא צורך בוויזה והשוק המשותף של האיחוד האירופי הוא הכלכלה החזקה ביותר בעולם שפועלת במטבע אחיד, שמאפשר יציבות כלכלית יוצאת דופן. השילוב של כל היתרונות האלה הופכים דרכון אוסטרי לנכס רב ערך.

 

איך עושים את זה?

לפני כארבע שנים, החליטה אוסטריה לשנות את תנאי הזכאות לאזרחות אוסטרית. החל ב-2020, יהודים שנאלצו להימלט מאוסטריה או ממדינות האימפריה האוסטרו-הונגרית, בשל הכיבוש הנאצי. הזכאות מתייחסת גם אל צאצאיהם של הנמלטים. כדי להוכיח את זכאותכם, תצטרכו להציג מסמכים תומכים.

אם אין לכם מסמכים כאלה, תצטרכו להשיג אותם. כדי למצוא, לקרוא ולהשיג מסמכים משפטיים בגרמנית מהמאה הקודמת, כדאי להיעזר במומחים בתחום. עורכי דין שמתמחים בנושא הגירה ואזרחות ידעו לפנות לאנשים הנכונים ולעמוד בכל תנאי הבירוקרטיה כדי להביא את הדרכון האוסטרי עד אליכם.

דרכון אוסטרי

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »