האם אפשר להתנגד לצוואה?

עקרונית, כל מילה שנכתבת בצוואה היא מחייבת. זה עקרון טוב מאוד, משום שהוא מגן על הזכויות הן של הצד המוריש, והן של הצד הכלול בצוואה ולו מיועדים אי אילו מתוך הנכסים של המוריש. עם זאת, קיימת פרוצדורה משפטית של התנגדות לצוואה, ואם אתם חושבים שיש לכם עניין בדבר, כדאי שתפנו לעורך הדין המתמחה בתחום כדי שידע להגיד אם יש בסיס לטענותיכם.

 

מי יכול להתנגד לצוואה?

בדרך כלל, המתנגדים לצוואה יהיו אנשים שלא נכללו במסמך הצוואה, או שטוענים שיש להם זכות על נכס מסוים באופן השונה מכפי שנוסח באותו מסמך. זה יכול להיות נכס נדל"ן, חשבון בנק, מגרש או כל נכס אחר. עם זאת, לא כל אחד יכול להתנגד לצוואה, אלא רק מי שבית המשפט תופס כמי שיש לו עניין בדבר.

 

באיזה בית משפט מתקיים ההליך?

הליך ההתנגדות לצוואה לא מתנהל בבית משפט אקראי, אלא בבית משפט לענייני משפחה. מבחינת הערכאה המשפטית שלו, בית משפט לענייני משפחה הוא בית משפט השלום, שהוסמך לעסוק בדיני משפחה. במקרה ואחד הצדדים בוחר לערער על פסיקת בית המשפט, יועבר הדיון בתיק לבית המשפט המחוזי.

 

איך מבצעים את הפרוצדורה?

לצורך ביצוע של פרוצדורת ההתנגדות לצוואה הכי טוב לפנות לקבלת שירותיו של משרד עו"ד גיא קמרי. מדובר על משרד עם ניסיון של מספר שנים בתחום והוא מעסיק אנשי מקצוע הבקיאים בכל הדינים הרלוונטיים. גם במקרה ובו אתם נמצאים בצד השני, ומישהו מתנגד לכך שרכוש מסוים יעבור לבעלותכם במסגרת הצוואה, יש לפנות למשרד עורכי הדין המתמחה בתחום, ולא לנסות לבצע את ההליך בלי ייצוג משפטי.

 

האם תמיד כדאי לפנות להליך?

אנשים רבים מהססים כאשר הם שוקלים לפנות להליך של התנגדות לצוואה. זה מגיע ממניעים ברורים של אי הנעימות הכרוכה בעימות עם אדם קרוב, לעיתים קרובות מדובר על בני משפחה מדרגת קרבה גבוהה במיוחד כמו אחים, ילדים או הורים. על כן, לפעמים עורך הדין ייעץ ללקוחותיו לפנות לכלי משפטי אחר למען השגת מטרותיכם. כדאי מאוד להקשיב לעצותיו של עורך הדין שהוא בעל ניסיון בתחום ויודע להתמודד עם האתגר המשפטי וגם עם האתגר הרגשי הכרוך בתהליך.

 

כמה התנגדויות ניתן להגיש?

התנגדות לצוואה ניתן להגיש רק פעם אחת. נכון, ניתן להגיש שינוי בנוסח ההתנגדות גם לאחר שהוגשה. אבל לפעולה של שינוי נוסח ההתנגדות תהיה משמעות גדולה בעיניי השופטים היושבים בבית המשפט לענייני משפחה. חשוב מאוד להגיש את ההתנגדות רק כאשר אתם שלמים לחלוטין עם הנוסח שלה, ולדבוק בו לאורך ההליך המשפטי, בעזרתו של עורך הדין. על כן, חשוב מאוד לא לעשות מעשים פזיזים, גם אם נראה לכם שהזמן דוחק, אלא לפעול בצורה מושכלת ומקצועית.

משרד עוד גיא קמרי

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »