3 דרכים להשיג אישור פטור ממס הכנסה

מדינת ישראל מכירה בכך שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו שרשויות המס "יכרסמו" לו בהכנסה. לכן, מדינת ישראל החריגה בחוק מספר מקרים בהם אין חובה לשלם מס הכנסה. כך למשל, ניתן לקבל אישור פטור ממס הכנסה לבעלי תעודת לקוי ראיה, אישור פטור ממס הכנסה לנפגע תאונת עבודה או אישור פטור ממס הכנסה למטפלים בילד נכה.

ובכל זאת, אף אחד לא נהנה לשלם מס הכנסה. גם אם אנחנו מבינים שבלי תשלומי מיסים לא היה אפשר לסלול כבישים או להפעיל משטרה, אנחנו לא נהנים לשלם מס. מס הכנסה הוא ככל הנראה אחד המיסים הכי פחות פופולריים בעולם, אך גם אחד המיסים הכי נפוצים. אז איך אפשר להשיג אישור פטור ממס ההכנסה? ריכזנו כאן 3 דרכים שיאפשרו לכם להשיג אישור פטור ממס הכנסה.

 

  1. פנייה דרך חברה

בישראל יש כיום לא מעט חברות מיצוי זכויות. בגלל שעיצוב מדיניות הרווחה הישראלית תמיד נע על הציר שבין סוציאליזם לבין קפיטליזם – יש צורך בכל החברות האלה. מצד אחד, מדינת ישראל מקנה זכויות רבות לאזרחיה ופורסת רשת ביטחון רחבה יחסית.

מצד שני, יש בין מקבלי ההחלטות מי שמאמין שהמדינה צריכה להתערב בחיי האדם כמה שפחות – כך שהמדינה לא תמיד מנגישה לאזרחים את הזכויות שלהם. בפער הזה, שבין נתינת הזכויות לבין המיצוי שלהן – נכנסות חברות מיצוי הזכויות. חברות מיצוי זכויות מעסיקות מייצגים הבקיאים בחוק הביטוח הלאומי והמיסוי, ואלו משתמשים במומחיותם כדי לייעץ, להכווין ואף ללוות ישראלים רבים.

 

  1. פנייה דרך עורך דין או עובד סוציאלי

עוד אנשי מקצוע אשר שולטים בזכויות המפורטות בחוק ובדרכי ההתנהלות מול מערכות החוק השונות הם עורכי הדין ועובדים סוציאליים. עורך דין מכיר את החוק היטב, וידע כיצד ליישם אותו בצורה שתהיה הכי טובה לכם.

עובדים סוציאליים חייבים ללמוד איך להתמודד מול מערכות כמו מס הכנסה וביטוח לאומי תוך כדי ההכשרה שלהם. לכן הם יכולים להשתמש בידע המקצועי שלהם בשביל להכווין ואף ללוות אתכם בוועדות רפואיות והליכים מול מס הכנסה. יחד עם זאת, כמעט ואין עובדים סוציאליים שמגישים סיוע באופן פרטי, ומרביתם עושים זאת דרך מרכזי מיצוי זכויות ציבוריים או דרך חברות מיצוי זכויות.

 

  1. פנייה עצמאית

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים, ניתן למצוא כמעט את כל המידע הדרוש לכל דבר באינטרנט. תוכלו למצוא מדריכים לכמעט כל דבר – החל מהכנת חביתות ועד תיקון טלפונים סלולריים. באינטרנט תוכלו גם למצוא את כל המידע הדרוש להגשת בקשה לאישור פטור ממס הכנסה. חסרון מרכזי של השיטה הזו הוא העובדה שהיא דורשת הרבה יותר אקטיביות, זמן ומאמץ מצדכם.

 

סיכום

לסיכום, ממש יכול להיות שאתם זכאים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה. אנחנו ממליצים לכם לפנות לחברה המתמקצעת במיצוי זכויות רפואיות כדי לגלות!

איש משפט

 

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »