במה כרוכה הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה?

תהליך קבלת פטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, כאשר הגשה לא נכונה ואי צירוף המסמכים הרלוונטיים, עלולים להביא לדחיית הבקשה לקבלת הפטור. אז במה כרוכה הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה? כל המידע במאמר שלפניכם

 

מה המשמעות של פטור ממס הכנסה?

כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 ובעל הכנסה מרף מסוים, מחויב בתשלום חודשי למס הכנסה, תשלום הנקבע בהתאם לרמת השכר ונקודות הזיכוי השונות. חובת התשלום למס הכנסה יכולה להגיש לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים מידי שנה ובמקרים מסוימים, המדינה מעניקה פטור מתשלום מס הכנסה לזכאים (קבוע או זמני), הטבה היכולה להיות שווה כסף רב.

מס הכנסה

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

אין ספק כי מדובר בהטבה משמעותית, היכולה לחסוך לנו כסף רב, אך עוד לפני שנעסוק בתהליך הגשת הבקשה לפטור ממס ההכנסה, כדאי שנכיר למי מגיע פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה מוגדר כסוג של הטבה סוציאלית ובהתאם לכך, הזכאים הם: חיילים משוחררים (בשנתיים הראשונות לאחר שחרורם), אנשים בעלי הכנסה נמוכה והסובלים מבעיות רפואיות.

 

פטור ממס הכנסה – כיצד מתחילים?

תהליך הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו ולכן, לפני שמתחילים בתהליך מומלץ לוודא כי אתם אכן עומדים בקריטריונים המזכים בקבלת פטור. את זכאותכם לפטור ממס הכנסה תוכלו לוודא באמצעות שאלוני זכאות וסימולטורים מקוונים שונים וכן בעזרת חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

בשלב הבא, חשוב לאסוף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים המעידים על מצבכם הרפואי וכיצד הוא משפיע על שגרת החיים שלכם. המסמכים הרפואיים הללו ישמשו אתכם בוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי, עליהם הוועדה תתבסס בקביעת שיעור אחוזי הנכות המגיעים לכם.

מס הכנסה

במה כרוכה הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה?

הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה כרוכה במילוי טופס ייעודי לקביעת אחוזי נכות (טופס המוכר בשם – טופס 169), אליו יש לצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכן בתשלום אגרה בסך של כ – 680 ₪, אותה ניתן לשלם באתר של ביטוח לאומי או בסניפים.

לאחר הגשת הבקשה והמסמכים הרפואיים הנלווים, תקבלו זימון לביקור אצל הוועדה הרפואית. הוועדה הרפואית מורכבת ממזכיר הוועדה ורופא מומחה, אשר לפני הזימון יבחנו את המסמכים ופרטי המקרה שלכם, ישאלו אתכם מספר שאלות ולעיתים גם יבצעו בדיקות ולבסוף, יקבע את שיעור אחוזי הנכות.

 

הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה עם חברה מקצועית

הגשת טפסים באופן לא מדויק או ללא המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, עלולה לעלות לכם בהמתנה מיותרת ואף בדחיית הבקשה ולפיכך, ההמלצה הרווחת היא להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתלווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

כפי שראינו עד כה, תהליך הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, הכרוך בהגשת טופס בקשה ייעודי, צירוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, תשלום אגרה וביקור בוועדה הרפואית שתקבע את שיעור אחוזי הנכות. בכדי למקסם את סיכויי קבלת הבקשה, מומלץ במיוחד להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית, שתלווה אתכם בכל התהליך.

הַגָשָׁה

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »