בית חכם – האם קיימת רגולציה בנושא

יותר ויותר אנשים בוחרים בשנים האחרונות להסב את מערכת החשמל שלהם למערכת חכמה, כזו שניתן להפעיל מרחוק ומאפשרת חיסכון אדיר בצריכת החשמל. עם זאת, לא מעט אנשים חוששים לעשות הסבה לבית שלהם ולהעביר אותו להיות בית חכם, בשל החשש מתהליך אורך ומייגע. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בנושא הרגולציה על בית חכם.

 

בית חכם

בית חכם הוא בית שמערכות החשמל שבו פועלות בצורה חכמה. הדברים המרכזיים שמערכת כזו כוללת הם בקרה לשליטה על החשמל דרך הטלפון הנייד ובנוסף מערכות שונות שנועדו למנוע בזבוז מיותר של חשמל. ישנם כמובן מרכיבים נוספים למערכת הזו, אולם ככלל אלו הדבירם המרכזיים בכל מערכת של בית חכם.

 

מתקין מורשה

בהתקנה של מערכת חכמה בבית שלכם, חשוב לקחת שירות רק ממתקין מורשה. בהתקנה של בית חכם נעשות עבודות ברשת החשמל שלכם, וגם אם לא מדובר בעבודות יותר מידי מורכבות חשוב לקחת את שירותיו של מתקין מורשה כדי למנוע מצב של תקלות בטיחותיות במערכת החשמל שלכם. בנוסף, מתקין מורשה כנראה יבצע עבודה שלא תגרום לכם לתקלות מיותרות.

 

שימוש במכשירים תקניים

בעידן הנוכחי לא מעט אנשים מזמינים מוצרים שונים מחו"ל ומתקינים אותם בצורה עצמאית בבית שלהם, כאשר מדובר על בית חכם חשוב לוודא שהמוצרים השונים כמו שקעים ומתגים עומדם בתקן הנדרש של מכון התקנים הישראלי. אי עמידה בתקן הזה יכולה להוביל לכך שלא תוכלו להשכיר את הנכס, ובמידה ומדובר על מבנה חדש לא תוכלו לקבל אישור אכלוס או טופס שמתיר את השימוש בו.

לאור זאת, גם אם אתם קונים את החלקים בצורה עצמאית הקפידו על חלקים תקניים, ואת ההתקנה שלהם מומלץ לבצע רק בצורה מקצועית.

 

אישורים מהרשויות

לאור העובדה שכיום התקנה של בית חכם לא דורשת לבצע עבודות בתשתית החשמל עצמה, כל מה שאתם צריכים זה רק לפעול לפי ההנחיות שפורטו כאן. ברגע שאתם רוצים להסב את הבית שלכם לבית חכם, אתם לא זקוקים לעשות שום דבר מלבד להזמין טכנאי מתאים. זאת גם הסיבה שאין צורך בקבלה של אישור משום גוף עבור ההתקנה עצמה.

 

התקנה בשלבים

אם אתם לא בטוחים לגבי מידת הכדאיות של מערכות חשמל מהסוג הזה, אתם יכולים לעשות הסבה חלקית של מערכות החשמל בבית שלכם למערכות חכמות. את ההסבה תוכלו לעשות לחדרים שבהם אתם רוצים לבדוק את המערכת ולאחר זמן תוכלו לקבל החלטה לגבי התקנה של מערכת כזו בכל הבית שלכם.

 

לסיכום

התקנה של מערכות חשמל חכמות בבית לא דורשות קבלת אישור מרשויות מסוימות, למעט הצורך לוודא שאת ההתקנה מבצע טכנאי מורשה ושהחלקים שבהם אתם עושים שימוש הם חלקים תקניים. שני הדברים הללו יבטיחו לכם הנאה ממערכת חשמל חכמה ובטיחותית שתעזור לכם לחסוך על ההוצאה של חשמל.

בית וכובע

 

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »