בדיקת כשירות רפואית לנהיגה – שלבי התהליך

קיבלתם זימון לבדיקת כשירות רפואית לנהיגה? לא סגורים על איך משלמים? קיבלתם תוצאה ואתם לא מרוצים? לפניכם כל שלבי התהליך מרגע קבלת הזימון ועד לקבלת התוצאה.

 

בדיקת כשירות רפואית לנהיגה

מהווה חלק מהליך של שמירה על רישיון נהיגה במקרים בהם הוא נשלל או נמצא בסיכון – בהליכים אלו מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה. הבדיקה מתבצעת במכון הרפואי לבטיחות בדרכים או בקיצור מרב"ד. המכון נותן המלצה וחוות דעת על כשירות הנבדק להמשך נהיגה ואחזקת רישיון נהיגה.

 

הפניה לבדיקה

תחילה מתקבל זימון לבדיקה במרב"ד. הזימון יכול לנבוע הן בעקבות בקשה לרישיונות כבדים, כלומר ביוזמת הנהג והן בעקבות הפניה בעקבות עבירות תנועה, שימוש בסמים ונהגים בעלי בעיות רפואיות. במקרים בהם ישנה בעיה רפואית הבקשה לבדיקה מגיעה ממשרד הרישוי וחובה לבצע אותה כדי להמשיך להחזיק ברישיון.

 

זימון בדיקה

ישנם 5 מכונים רפואיים לבטיחות בדרכים בארץ. יש להזמין תור לבדיקה במכון הקרוב אליכם ובזמן המתאים לכם. כמובן שכדאי לעשות את הבדיקה מהר ככל האפשר בצמוד לזימון אך להשאיר זמן לטיפול בכל המסמכים הנדרשים לבדיקה.

 

מסמכים נדרשים

בעת ההגעה לבדיקה נדרש להגיע עם מספר מסמכים. רשימת המסמכים הרלוונטיים לבדיקה תלויה במצב הנבדק וסיבת הגעתו וזימונו, הרשימה המפורטת נמצאת בזימון שמקבל הנבדק. כמובן שחובה להגיע עם תעודה מזהה שמכילה תמונה של הנבדק. בין הטפסים שיבוקשו הם כמובן טפסים רפואיים כדוגמת סיכום מידע רפואי מקופת החולים של הנבדק, סיכומי אשפוז ומידע רפואי נוסף.

 

תשלום

בעת הגעה לבדיקה יש לשלם אגרת בדיקות בהתאם לתקנות התעבורה. ניתן לשלם במרב"ד בעת ההגעה לבדיקה או לשלם בדרכים אחרות כדוגמת תשלום מזומן בבנק הדואר ותשלום מקוון בעזרת כרטיס אשראי.

 

המשך טיפול וערעור

בתום הבדיקה לאחר מילוי כל הטפסים הרלוונטיים המכון מפיק המלצה בנושא הכשירות הרפואית של הנהג הנבדק. ההמלצה מועברת למשרד הרישוי והוא מעביר אותה לנבדק. משרד הרישוי מעביר תמצית של הבדיקה וזכותו של הנבדק לפנות למרב"ד ולבקש פירוט נוסף על תוצאות הבדיקה.

לאחר קבלת התוצאות הנבדק רשאי להגיש ערעור, הגשת ערעור על תוצאות בדיקת המרב"ד ניתנת עד 30 ימים מקבלת התוצאות. גם הגשת ערעור כרוכה באגרה שניתן לשלם במזומן בבנק הדואר או באשראי באתר מרב"ד. לאחר הגשת הערעור הוא מועבר לוועדת הערר של מרב"ד. הבקשה נידונה בוועדה ומתקבלת החלטה באם לשנות את החלטת מרב"ד או לא. גם על החלטה זו ניתן להגיש ערעור, ערעור זה כבר יהיה מול בית המשפט המחוזי שמוסמך לדון בערעור רק בהקשר משפטי ולא רפואי.

לאחר קבלת זימון לבדיקת כשירות רפואית לנהיגה יש לבחור תור ולשלם את האגרה לבדיקה. לאחר כמה ימים מהבדיקה יגיעו אליכם התוצאות ממשרד הרישוי משם תוכלו להשלים עם המצב או לערער עד שיוכח האם אתם כשירים לנהיגה!

 

נהג

אולי יעניין אותך גם