בדיקת כשירות לנהיגה – מה צריך להכין?

לאחר קבלת זימון לבדיקת כשירות נהיגה רובנו איננו יודעים במה מדובר ומה עושים מכאן, לפניכם הסבר קצר על מה היא הבדיקה, היכן מתבצעת ומה הדברים שצריך להכין לקראתה?

משרד עורך דין תעבורה עקראוי ושות' יסייע לכם בכל מקרה של הליך משפטי בהקשר הרישיון שלכם. במקרים רבים המשטרה או משרד הרישוי יכולים לבקש מכם, בעקבות עבירה שביצעתם או מגבלה רפואית שהתעוררה אצלכם, לגשת לבדיקת כשירות לנהיגה על מנת שתוכלו להמשיך לקבל אישור להחזיק ברישיון הנהיגה שלכם.

 

המרב"ד

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים או בקיצור המרב"ד הוא הגוף אשר אמון על בדיקות כשירות לאנשים אשר מתבקשים או מבקשים לבצע את הבדיקה לצורך המשך אחזרת רישיון הנהיגה או הוצאת רישיון נוסף. המרב"ד הוא גוף של משרד הבריאות אשר בפועל מבצע בדיקות רפואיות על מנת לוודא שהאדם שהגיע אכן כשיר להמשך נהיגה. ישנם כמה סניפים של גוף זה אשר מפוזרים בארץ.

 

בדיקת כשירות נהיגה

הבדיקה אשר מתבצעת במרב"ד בודקת את יכולות הנהג להמשיך להחזיק ברישיון שלו. לרוב מדובר באנשים אשר קיבלו זימון ממשרד הרישוי לאחר שביצעו עבירת תנועה ונגמרה התקופה בה הרישיון שלהם לא תקף (תום תקופת שלילה) ואנשים בעלי בעיה רפואית אשר מטילה בספק את יכולתם לנהוג. הבדיקה כוללת גם מבדקים רפואיים במכון וגם מעבר על טפסים ודוחות רפואיים אשר הנבדק מבצע מראש בקופת או בבית החולים.

 

הכנה מראש

זימון לבדיקת כשירות לנהיגה מגיע לנבדק העתידי הביתה ובו יפורט בהתאם לסיבת הזימון ומצב הנבדק מה עליו להכין מראש. כמובן שלפני כל טופס או דוח רפואי חובה להגיע עם תעודה מזהה וסיכום של קופת החולים של הנבדק בהתאם למצבו הרפואי, ניתן לבקש זאת מרופא המשפחה בקופה אליה משויך הנבדק.

 

טפסים ודוחות

נוסף על סיכום המידע הרפואי של הנבדק יפורט בזימון אילו בדיקות נוספות או מידע על הנבדק להביא עמו למכון. ראשית כל אדם אשר עבר אשפוז במהלך השנה שקדמה לבדיקה מחויב להביא מכתב אשר מפרט את סיכום ההליכים והמצב הרפואי במהלך ובתום האשפוז וכן סיכומי בדיקות נוספות שהמכון מבקש לבצע פרטנית.

מעבר לבדיקות הרפואיות ישנם טפסי מידע שהנבדק נדרש למלא לצורך הבדיקה וביניהם טופס בקשה לקיום הבדיקה, כלומר בקשה להמשיך להחזיק ברישיון הנהיגה הקיים לנבדק. הצהרה שבה הנבדק מפרט על מצבו הבריאותי הנוכחי וכתבי ויתור על סודיות הבדיקה בשל העברתה מאוחר יותר למשרד הרישוי לצורך המשך הליך.

זימון לבדיקת כשירות לנהיגה בעצם מזמן לבדיקה במרב"ד שם יבוצעו מגוון בדיקות רפואיות על מנת לקבוע את כשירות הנבדק להמשך אחזקת רישיון. לבדיקה יש להכין מראש מספר טפסים בסיסיים שהנבדק ממלא וכן סיכומים רפואיים ודוחות בדיקות שנערכו על ידי קופת החולים של הנבדק.

 

חוק ומפשט

אולי יעניין אותך גם