באילו מקרים צריך למנות מנהל עיזבון

יש מי שסבורים שצריך למנות מנהל עזבון בכל מקרה שהוא. אבל האמת שונה מהסברה הזו והגיע הזמן לדייק אותה ולאפשר לכל אחד ואחת לדעת מתי באמת צריך למנות מנהל עיזבון. כפי שאתם בוודאי שומעים מבין השורות, העניין הזה מעסיק אותנו באופן יום יומי, וזהו הסיבה שהחלטנו לקחת את העניינים לידיים ולכתוב מדריך מקוצר שיסביר במדויק את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת.

 

רגע, בואו נציין קודם מה זה עיזבון

בגלל שיש לא מעט בלבול בתחום זה, חשוב שקודם כל נציין את ההגדרה של המושג "עיזבון". מדובר בעצם בכל רכושו שהותיר אחריו אדם שהלך מן העולם. העיזבון יכול לכלול נכסים ממשיים ומופשטים, למשל:

  • נכסי נדל"ן (דירות, מחסנים, שטחי אדמה וכו')
  • חשבונות בנק
  • רהיטים
  • זכויות יוצרים על יצירה כלשהי וכו'

 

באילו מקרים צריך למנות מנהל עיזבון?

אם קראתם את פסקת הפתיחה של המדריך שלנו שעסקה בנושא צוואות ועזבונות, אתם כבר יודעים שלא בכל מקרה צריך למנות מנהל עיזבון. כפי שהבטחנו, אנחנו נציין בפניכם את המצבים שבהם יש צורך במינוי של מנהל זה. הנה כמה מהם:

 

  1. כאשר מנוח השאיר אחריו רכוש רב

במצב שבו אדם הלך לעולמו והשאיר אחריו רכוש רב, צריך קודם כל לאתר את כל הרכוש ורק לאחר מכן להתחיל ולחלק אותו. במקרים שאלו, לעיתים מתגלה שישנו רכוש שנמצא מחוץ לארץ וצריך לחקור לעומק כדי לבחון באיזה רכוש מדובר והיכן בדיוק הוא נמצא.

 

  1. במצב שבו היורשים מסוכסכים אחד עם השני

ישנם לא מעט מקרים שבהם היורשים אינם מדברים אחד עם השני. הדבר עשוי להיות בעקבות מחלוקת שקשורה לצוואה ובמקרים אחרים, מדובר במחלוקת שנובעת מעניין אחר. בכל אופן, במידה ואין הסכמה בין היורשים בנוגע לנכסי העיזבון, צריך למנות מנהל עיזבון שיאפשר לנהל את הנכסים ולחלק אותם בין היורשים.

 

  1. כשיש צורך לגבות דמי שכירות

ישנם לא מעט מקרים שבהם יש צורך לגבות תשלום שכירות משוכרים שמחזיקים בנכס. במצב שכזה, יש להסתייע במנהל עיזבון שיסייע בניהול הנכסים.

 

איך תוכלו להיות בטוחים שבחרתם במנהל עיזבון מומלץ?

הסתייעות במנהל עיזבון אינה עניין של מה בכך. לכן, אתם צריכים להיות בטוחים שאתם מסתייעים בבעל מקצוע מומלץ. כדי שתוכלו לדעת זאת, עליכם לבדוק מראש את הדברים הבאים:

  • כמה זמן הוא עוסק בתחום?
  • האם יש לו ניסיון במקרים דומים לשלכם?
  • האם יש לו המלצות מלקוחות קודמים שהוא יכול למסור לכם?

רק לאחר שתבחנו את הדברים הללו מראש, אתם תוכלו להיות בטוחים שבחרתם במנהל עיזבון מומלץ שיאפשר לכם לנהל את העיזבון באופן המקצועי והיעיל ביותר.

 

כמה מילים לסיום

המדריך שלנו הגיע לסיומו, וכעת נותר לנו לאחל לכם שתבחרו במנהל עיזבון מומלץ ומקצועי! מאחלים בהצלחה בהמשך.

מנהל עזבונות

אולי יעניין אותך גם