את מי תובעים לאחר תאונה ועל מה אפשר לבקש פיצויים?

תאונת דרכים היא חוויה קשה שגוררת בצידה טראומה נפשית, נזק לגוף ונזק לרכוש. במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים חשוב שתדעו מה לעשות מיד לאחריה כדי שתוכלו לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לכם על נזקי הרכוש, הגוף והנפש על כל המשתמע מכך. במאמר זה נפרט את כל הדרכים לתבוע פיצויים מהגופים השונים, ומדוע חשוב כל כך להצטייד בעורך דין סמוך ככל הניתן למועד התאונה.

 

לאחר תאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע קשה, אפילו טראומטי, אשר מותיר את הנפגע עם פגיעות בגוף, בנפש וברכוש. במקביל להתאוששות שלכם בדרך להחלמה מהירה, חשוב שיהיה לצידכם אדם מקצועי ללוות אתכם לאורך כל התהליך ולדאוג כי אתם מקבלים פיצוי הולם שיענה על הצרכים הגופניים, הנפשיים והרכושיים שלכם אשר להם נגרם נזק בשל התאונה. חשוב לפנות אל  עורך דין ביטוח לאומי מהר ככל הניתן לאחר התאונה, כשעוד ניתן לגבות עדות מעדים, לאסוף ראיות ולקבץ את כל המסמכים הרלוונטים לפניה מהירה לבית המשפט.

עיכובים ודחיות שונות עלולות לפגוע באמינות שלכם בבית המשפט ויהיה קשה יותר להוכיח כי נזקים שונים נגרמו לכם בגלל התאונה, לכן ככל שתקדימו לעשות כן, כך ייטב. עורך הדין יספק לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו על מנת לפעול נכון לאחר התאונה ולהביא לתוצאות טובות יותר בבית המשפט.

 

את מי תובעים לאחר התאונה?

השאלה את מי לתבוע קשורה באופן ישיר לזמן ולמועד שבה התרחשה התאונה ומי היה מעורב בה. יש הבדל משמעותי בין תאונה עצמית לבין תאונה שבה היו מעורבים מספר רכבים. כמו כן, יש הבדל משמעותי אם התאונה התרחשה במהלך יום העבודה לבין אם התרחשה בזמנכם החופשי, להלן כל הגופים לתביעה:

ביטוח לאומי – הביטוח הלאומי מכסה הוצאות שנגרמו לנפצע בתאונה בזמן יום העבודה שלו, בדרך לעבודה, במהלך העבודה או בדרך חזרה הביתה מהעבודה. עורך דין המתמחה להגשת תביעת פיצויים לביטוח הלאומי יידע כיצד לנהל את התביעה כך שתקבלו את מירב הפיצויים המגיעים לכם כחוק.

חברת הביטוח – על כל אדם בישראל מוטלת החובה לבטח את הרכב שלו בביטוח חובה לרכב. במקרה של תאונה יש לתבוע את חברת הביטוח על הנזק שנגרם לרכוש ולגוף. חשוב לזכור כי התביעה אינה מבוססת על אשמה אלא על נזק. גם האשם וגם הנפגע זכאים לקבל את כספי הביטוח שלהם.

קרן קרנית – במקרים קיצוניים של תאונת פגע וברח, נהיגה ברכב ללא רשיון וללא ביטוח, או חלילה פגיעה מרכב שנעשתה בו עבירה, ניתן לתבוע את קרן קרנית לנפגעי תאונות דרכים אשר אין להם כתובת לתבוע.  הקרן הוקמה על ידי מדינת ישראל לטובת כל מי שאינו יכול לאתר את הנהג הפוגע או שיש איזושהי בעיה אחרת שבגללה שום גוף אינו נוטל אחריות על כיסוי הוצאות התאונה.

 

תביעה אזרחית

חשוב לדעת כי לכל אזרח שמורה הזכות לתבוע את הנהג הפוגע תביעה אזרחית. תביעה אזרחית לפיצויים בדרך כלל מתקיימת כאשר מוכח מעל לכל ספק כי הנהג הפוגע נהג ברשלנות ואפילו בזדון כדי לגרום לתאונה, וכי אילולא נהג כך לא היתה התאונה מתרחשת. קשה להוכיח זאת, אך יש מקרים שהם בגדר מקרה קיצון המאפשרים זאת עקב ראיות חותכות להתנהגות רשלנית, דוגמת רכב שהושאר ללא בלם יד מורם ברשלנות, התדרדר וגרם לדריסה. עורך דין מיומן במקרים מעין אלו יוכל לסייע לכם רבות על מנת להוקיע התנהגות רשלנית בדרכים ולפצות אתכם על הנזק שנגרם לכם.

אולי יעניין אותך גם