אילו מסמכים יש להציג בהגשת בקשה לדרכון רומני?

בעת הגשת בקשה לדרכון רומני, ישנם מספר מסמכים מסוימים שיש להציג בשגרירות, על מנת להבטיח שהבקשה תטופל בצורה חלקה. עליך לדעת אילו מסמכים אתה צריך לפני שתתחיל בתהליך מכיוון שזה יכול לחסוך זמן המתנה מיותר וטרחה. אם חשבתם להתחיל תהליך הגשת בקשה לדרכון רומני בקרוב, הגעתם למאמר הנכון.

רבים מתושבי ישראל נולדו ברומניה, ועלו לארץ במרוצת השנים. כעת, רבים מהם (וילדיהם) מבקשים להוציא דרכון רומני, שכן מדובר בדרכון מבוקש. בשנת 2007 נכנסה רומניה לאיחוד האירופי, מה שאומר שמחזיקי דרכון רומני מחזיקים למעשה בדרכון אירופאי, שמהווה פתח לאפשרויות הרבות שדרכון אירופאי מקנה.

 

מה נצטרך כדי להוציא דרכון רומני?

ראשית, חשוב לציין שכל מסמך שנציג שהוצאנו מחוץ מרומניה יצטרך להיות מתורגם כולו לרומנית, ולעבור אימות על ידי נוטריון. בנוסף, נצטרך להחתים אותו בחותמת אפוסטיל המאשרת שהוא אכן וולידי.

הדבר הראשון שתצטרכו בשביל הוצאת דרכון רומני מלבד טפסי הבקשה – אותם תוכלו לקבל בשגרירות רומניה, הוא תעודה מזהה תקפה עם תמונה. זו יכולה להיות תעודת זהות או דרכון ישראלי בתוקף. כמו כן, יהיה עליך לספק שני תמונות עדכניות בגודל הדרכון שלך. התמונות צריכות להיות על רקע לבן ובצבע. בנוסף, התמונות צריכות להראות את הפנים שלך באופן מלא ולא אמורות להיות בנות יותר משישה חודשים.

לאחר מכן, תצטרך לספק הוכחה לבקשת אזרחות. זו יכולה להיות תעודת לידה או תעודת נישואין. אם נולדת מחוץ לרומניה, תצטרך לספק מסמך תקף של אזרחות רומנית. זה יכול להיות תעודת לידה או מסמך ממשרד המשפטים. בנוסף לאמור לעיל, יהיה עליך לספק תעודת יושר מהמשטרה, המאשרת כי אין בעברך שום עבירה פלילית. את תעודת היושר אפשר להוציא בתחנת המשטרה הקרובה לביתכם, יש לוודא שהיא בתוקף – שכן הגשת תעודת יושר שלא בתוקף עלולה לחסום לכם את הבקשה על הסף.

הוצאת דרכון רומני

איך מגישים את הבקשה לדרכון?

ברגע שיש לך את כל המסמכים הדרושים, תצטרך להגיש אותם לשגרירות רומניה, ניתן לגשת לשגרירות ולעמוד בתור כדי למלא את טופסי הבקשה ולהגיש את המסמכים המצורפים. לאחר אישור בקשתך, יינתן לך תאריך שבו תוכל לאסוף את הדרכון שלך באופן אישי. ייתכן שתצטרך להציג את המסמכים שלך בפעם השנייה בעת איסוף הדרכון, אך לא תמיד.

לסיכום, בעת הגשת בקשה לדרכון רומני, חשוב מאוד לוודא שכל המסמכים שלכם תקינים. כדאי להימנע ממקרים בהם אחד מהמסמכים חסר או שגוי, שכן במקרה כזה בקשתך עשויה להתעכב או להידחות. ודא שיש לך את כל המסמכים הדרושים ושהם מעודכנים לפני הגשת הבקשה והקפיד לתרגם את המסמכים הרלוונטים לרומנית, מומלץ להיעזר בדובר רומנית כדי לוודא שאין טעויות כתיב/הבנה במילוי הטפסים, זה יבטיח שהתהליך יעבור בצורה חלקה ככל האפשר.

הוצאת דרכון רומני

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »