איך מתנהל דיון גירושין בבית דין לענייני משפחה?

ההחלטה לפרק את החבילה הזוגית אינה החלטה קלה, בעיקר כשמעורבים ילדים בסיפור, אך לפעמים מדובר בהחלטה שהיא בלתי נמנעת. הליך הגירושין בישראל מתנהל בעיקרו בבית הדין הרבני, אך ישנם גם תחומי אחריות הנמצאים תחת סמכותו של בית הדין לענייני משפחה. כיצד אם כן מתנהל דיון גירושין בבית דין לענייני משפחה?

 

תהליך הגירושין במדינת ישראל

סכסוכים משפחתיים בכללם ותהליך הגירושין בפרט, הם מצבים לא נעימים ובעלי אופי רגיש במיוחד. ככלל, תהליך הגירושין בישראל יכול להתנהל בשתי ערכאות משפטיות: בית הדין הרבני, לו קיימת הסמכות הייחודית לניהול סידור הגט ובית הדין לענייני משפחה, לו קיימת סמכות בנושאים כמו סדרי הדין והראיות.

טקס גירושין

בית הדין הרבני מול בית הדין לענייני משפחה – מרוץ הסמכויות

כאמור לעיל, את תהליך הגירושין ניתן לנהל באמצעות בית הדין הרבני או בית הדין לענייני משפחה וכאשר הליך הגירושין נפתח לראשונה באחת מהערכאות, הרי שלערכאה זו תהיה הסמכות לדון בהליך הגירושין וכאן מתחיל למעשה מרוץ הסמכויות. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי במקרה בו תוגש תביעה לערכאה השנייה, הרי שהיא לא תהיה מנועה מלדון בנושא.

אנשים רבים נוטים להאמין כי בית הדין לענייני המשפחה הוא הערכאה העדיפה ביותר עבור האישה, מתוך מחשבה כי טקס גירושין המתנהל בבית הדין הרבני מתנהל בצורה לא שוויונית, אך למעשה, יש לבחון כל מקרה לגופו ובהתאם לנסיבות הייחודיות שלו וזאת לאחר ייעוץ עם עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום, שיכוון אתכם לערכאה המומלצת ביותר.

 

איך מתנהל דיון גירושין בבית דין לענייני משפחה?

ניהול הליך הגירושים בבית הדין לענייני משפחה אמנם אינו כולל תנאי סף כלשהם ויחד עם זאת, על בני הזוג המעוניינים לפתוח בהליך הגירושים חלה חובה לנסות ולהסדיר את המחלוקות ביניהם בדרכי שלום. במידה והמאמצים להסדיר את המחלוקות בהסכמה אינם נשאו פרי, בני הזוג יעברו לניהול דיון הגירושין בבית הדין לענייני משפחה. הדיון בבית הדין מתנהלים כמו בבית המשפט וכוללים הגשת תצהירי עדות, הפניה לקבלת חוות דעת מומחה, דיוני הוכחות, הגשת סיכומים ומתן פסק הדין.

טקס גירושין

כיצד ניתן להיערך בצורה מיטבית להליך הגירושין בבית הדין לענייני משפחה?

בכדי לצלוח את תהליך הגירושין מבחינה מיטבית, הן מבחינת האמוציות הנלוות לתהליך והן מהבחינה המשפטית, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בדיני משפחה, שיעניק לכם שירותי סיוע וליווי משפטיים, החל משלב בחינת הראיות והגשת התביעה בערכאה המתאימה ועד ניהול דיון הגירושין, תוך שמירה מלאה על האינטרסים שלכם.

 

לסיכום

את הליך הגירושין ניתן לנהל בבית הדין הרבני או בבית הדין לענייני משפחה והכל בהתאם לנסיבות. תהליך גירושין המתנהל בבית דין לענייני משפחה מתחיל בניסיון להגיע להסכמות משותפות וככל והדבר לא הצליח, התהליך יתנהל כמו בבית משפט ויכלול הגשת תצהירי עדות, הפניה לקבלת חוות דעת מומחה, דיוני הוכחות, הגשת סיכומים ומתן פסק דין.

טקס גירושין

אולי יעניין אותך גם

לפתוח תיק גירושין
עורך דין גירושין

מה הן 2 הדרכים לפתוח תיק גירושין?

חושבים שהקשר שלכם הגיע לסופו? הגעתם להחלטה להתגרש? בישראל ישנן שתי דרכים מקובלות להתגרש, האחת הינה לסיים את הנישואין באמצעות גירושין בהסכמה, והאחרת היא לסיימם

קרא עוד »
עורך דין
עורך דין גירושין

איך אפשר להתגרש בישראל

הליך הגירושין בארץ עלול להיות מורכב בהתאם לאופי ההליך. מרגע ההודעה של אחד הצדדים ועד השלב הסופי של הסכם הגירושים ומתן גט, יש לעבור תהליך

קרא עוד »