איך מתחילים הליך גירושין?

הליך גירושין מתחיל קודם כל בהחלטה להתגרש.

מיד לאחר מכן פונים לפתוח תיק גירושין ברבנות או בבית משפט אזרחי.

המאמר יפרט את התהליך.

 

פתיחת תיק ברבנות

כאשר מתחילים בהליך גירושין בני הזוג מחויבים לערוך מהות לפני גישור ולהחליט אם הם מוכנים לגישור או להמשך גירושין. על מנת לקבל גט יש לפנות לבית הדין הרבני הממונה על טקס הגירושין. במקביל יש לפתוח תיק באמצעות עו"ד גירושין בבית משפט אזרחי המנוי על שאר העניינים בין אם מדובר בהסדרי ראייה ובין אם בחלוקת הרכוש. כאשר רק בן זוג אחד בוחר להתגרש הוא צריך להגיש תביעה בליווי עו"ד עם העילה לגט ובתוספת עדים וראיות לעילה. בבית המשפט ינסו להגיע להסדר שלום בית, אך כשיבינו שלא ניתן לגשר יעברו מיד לדיון בנוגע לגט. כאשר הצד השני מסרב לתת גט ניתן לכפות עליו זאת באמצעות הוכחות לעילת הגירושין. בבית הדין הרבני יערך טקס למתן הגט בנוכחות עדים והמלווה בהסבר של ההשלכות שלו על חיי המשפחה. הרבנים יכתבו את הגט על קלף אותו תחזיק האישה ובטקס הרבנים יודיעו לה שהיא מותרת לכל אדם חוץ מלכהן.

 

במה דנים בבית הדין?

רק לאחר הטקס הדתי ברבנות ניתן להתחיל בהליך המשפטי בכל הנוגע למשמורת, הסדרי ראייה, דמי מזונות, חלוקת רכוש ועוד. את התביעה מגישים לבית הדין הרבני או לבית הדין לענייני משפחה ולמעשה נעשה מעין מרוץ סמכויות של הזוג המתגרש. כלומר, כל אחד פונה לבית הדין שיקדם את הגירושים כמה שיותר מהר על פי האינטרסים שלו. בנקודה זו מומלץ להתייעץ עם עורך הדין לאיזה בית דין רצוי להגיש את התביעה. אך כאשר ישנה הסכמה מלאה של שני בני הזוג לגירושין והם מוכנים לסיים את הקשר בדרכים טובות ניתן לקצר הליכים ולערוך הסכם גירושין.

 

איך עושים הסכם גירושין?

בהסכם גירושין בני הזוג הם אלו הקובעים את תנאי המשמורת, המזונות, חלוקת הרכוש וכד'. ההסכם חייב להיעשות בנוכחות של עורך דין והוא יקבל תוקף משפטי שימנע את ההתרוצצות לדיונים בבית המשפט, הוצאות כספיות רבות ועוגמת נפש סביב הגירושין. לאחר ניסוח של ההסכם בידי עורך הדין והסכמתם של בני הזוג, הם חותמים עליו ומגישים אותו לבית המשפט האזרחי או הרבני לצורך קבלת תוקף.

 

ייעוץ של עורך דין לענייני גירושין

העלות של ייעוץ עורך דין לענייני גירושין ופתיחת תיק גירושין היא עלות שונה בהתאם לכל תיק ויש לקחת בחשבון אף את האגרה שמשלמים לבית הדין. אך אין מניעה מכך אלא אם כן עושים הסכם גירושין ואז העלויות קטנות יותר. כדי שכל אחד מהצדדים יבין וידע את זכויותיו וחובותיו חייבים לעבור את תהליך הייעוץ. עורך הדין צריך לדאוג לאינטרסים של הלקוחות שלו ולכן חשוב שיהיה אדם מקצועי ומנוסה עם הצלחות מוכחות.

 

לב וזוג

אולי יעניין אותך גם

לפתוח תיק גירושין
עורך דין גירושין

מה הן 2 הדרכים לפתוח תיק גירושין?

חושבים שהקשר שלכם הגיע לסופו? הגעתם להחלטה להתגרש? בישראל ישנן שתי דרכים מקובלות להתגרש, האחת הינה לסיים את הנישואין באמצעות גירושין בהסכמה, והאחרת היא לסיימם

קרא עוד »
עורך דין
עורך דין גירושין

איך אפשר להתגרש בישראל

הליך הגירושין בארץ עלול להיות מורכב בהתאם לאופי ההליך. מרגע ההודעה של אחד הצדדים ועד השלב הסופי של הסכם הגירושים ומתן גט, יש לעבור תהליך

קרא עוד »