איך מתבצע תהליך של הכרה בנכי צה"ל

פגיעה שאירעה לחיילים במהלך שירותם הצבאי, עשויה לשנות את חייהם מקצה לקצה. עובדה זו וודאי ידועה לכם, אבל השאלה היא האם אתם יודעים שניתן לקבל בגינה פיצויים? אם לא ידעתם זאת, כדאי שתקראו את המדריך הנוכחי שירכז את האינפורמציה העדכנית בנושא, שתגלה בפניכם את ההליך שיאפשר לחיילים לקבל את הפיצויים שמגיעים להם.

 

 שלב מספר 1 – פנייה לעורך דין

ההכרה בנכות על ידי אגף השיקום של משרד הביטחון הינה פוליסת ביטוח חיונית לעתיד שתאפשר לנפגעים לקבל את התמיכה הדרושה להם, במידה ותתקיים החמרה כלשהי במצבם הרפואי בהמשך. מי שעברו פגיעה פיזית או נפשית במהלך השירות הצבאי, צריכים לפנות בתור התחלה לעורך דין שמכיר את ההליך באופן מעמיק שבקיא בייצוג חיילים מול אגף השיקום. שכן, עורך דין זה מכיר מקרוב את חוק הנכים והוא יכול ללוות את הנכה לאורך כל התביעה. ראוי לציין שאין מדובר בעניין חובה, שכן, ניתן לבצע את התביעה באופן עצמאי, אך זה לא מומלץ.

 

החשיבות בהסתייעות מצד עורך דין בהליך ההכרה

החלטנו להקדיש פסקה שלמה שתעסוק בחשיבות שבפנייה לעורך דין שבקיא בהליך ההכרה בנכי צה"ל. נסביר שהוא יכול לייעץ בתחומים הבאים:

  • בחירה של מסלול התביעה (לעיתים יש צורך בבחירה של כמה מסלולי תביעה. הכוונה למצבים שבהם קיימים נזקים מסוגים שונים, כלומר, נזקי גוף, נזקי נפש ועוד)
  • מועד הגשת התביעה
  • ניסוח מדויק של הטופס
  • ליווי וניהול דו שיח מול גורמים מוסמכים במשרד הביטחון
  • ייצוג בעת הגשת ערעור במידת הצורך ועוד

אם אינכם מכירים בעורך דין מומלץ בתחום, כדאי שתפנו עוד היום לקבלת ייעוץ מטעם עו"ד יואב אלמגור שמסייע מזה שנים ללקוחותיו בהליך ההכרה.

 

שלב מספר 2 – הגשת טופס לאגף השיקום

לאחר הפנייה לעורך דין מומלץ בתחום, ניתן יהיה למלא את טופס התביעה שצריך להישלח בסופו של דבר לאגף השיקום. נסביר שמדובר בטופס שמצרי מילוי של פרטים אישיים, לדוגמא:

  • שמו המלא של התובע
  • כתובת עדכנית
  • טלפון ועוד

לאחר מילוי הפרטים הללו, יש צורך בהוספת מידע עדכני אודות המצב הנפשי והגופני של מגיש הבקשה, כדי שניתן יהיה להבין מהי הסיבה שבגינה הוא פונה לאגף השיקום. עורך הדין יסייע בשלב זה בצירוף האסמכתאות הרפואיות שנכתבו בעבר על ידי גורמים מוסמכים, למשל: פסיכיאטר, רופא מומחה ועוד. המסמכים הללו יגיעו לידיו של קצין התגמולים שצפוי להחליט אם התביעה שלכם נדחית או מתקבלת ועוברת לשלב הבא.

 

שלב מספר 3 – קבלת זימון לוועדה רפואית

מי שעברו את השלב השני בהצלחה, צפויים לקבל זימון לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות למגיש הבקשה וזאת בהתאם למסמכים הרפואיים שהוגשו ולבדיקה רפואית שתתקיים במקום. נדגיש שלבדיקה זו יש מטרה חשובה – לקבוע את חומרת הפגיעה.

 

שלב מספר 4 – קבלת מכתב שמסכם את החלטת הוועדה

הדיון שקובע את אחוזי הנכות שיינתנו לכם מתבצע בדלתיים סגורות. כך שאתם צפויים לקבל את המכתב המסכם עם ההחלטה רק לאחר כמה שבועות מסיום הוועדה הרפואית. מכתב זה יגלה בפניכם את הזכאות לקבלת הטבות ופיצויים מטעם משרד הביטחון. מומלץ לשלוח את המכתב לעורך הדין מיד לאחר פתיחתו, כדי להתייעץ עמו לגבי המשך ההליך במידת הצורך.

 

השורה התחתונה

ההכרה בנכי צה"ל מתבצעת תוך יישום של 4 שלבים, כאשר זו מונחית במרבית המקרים על ידי עורך דין שבקיא בתחום. מידע זה ברור לכם, כך שתצטרכו רק לפנות לעורך דין מומלץ שיסייע לכם בקבלת הזכאות בהקדם האפשרי.

אולי יעניין אותך גם

זכויות החייל בהליך המשפטי הצבאי
עורך דין צבאי

זכויות החייל בהליך המשפטי הצבאי

משפט צבאי יכול להוות סיטואציה מלחיצה עבור מי שאינו מודע לזכויותיו, ועשוי לגרום לסטרס ותחושות שליליות. לחיילים העומדים בפני משפט צבאי יש זכויות שחשוב להכיר,

קרא עוד »