איך לבחור עורך דין צבאי?

בחירת עורך דין צבאי יכולה להיות הרת גורל. ההליך המשפטי המתקיים במסגרת הצבאית יכול להוביל לעונשי מאסר ארוכים, לבלימת האפשרות לקידום במערכת הצבאית, ואפילו לזלוג ולהשפיע על החיים האזרחיים לאחר השחרור.

עורך דין יעיל יכול להוביל לפתרון האולטימטיבי, ולהמתיק את הכרעת הדין עד כמה שניתן. במאמר זה נציג דגשים לבחירת עורך דין שייצג אתכם בבית הדין הצבאי.

 

היכרות מעמיקה עם המערכת הצבאית

עורך דין צבאי לא יכול להיות רק עורך דין מן המניין אשר עבר בהצלחה את בחינות הלשכה. המערכת המשפטית הצבאית מורכבת ומסורבלת, ומכילה ערבוב של חוקי מדינה עם פקודות מטה כללי. ההיכרות המעמיקה עם מערכת הדין הצבאי דומה להיכרות עם מערכת המשפט בארץ זרה, בה חלק מהחוקים משותפים וחלקם זרים לחלוטין.

עורך הדין שייצג אתכם חייב להרגיש כמו דג במים בבית הדין הצבאי. עליו להיות בעל יכולת לתמרן את הדיון על פי תקדימים רלוונטיים של משפטי עבר, ולשלוט היטב במערך השיקולים של השופט הצבאי.

מאחר ובצבא קיים מגוון עצום של מערכים ותפקידים, אשר כל אחד מהם יכול להיות מאתגר מבחינה פיזית ונפשית, עורך הדין חייב להכיר את המערכת על מנת שיוכל להבין את הנסיבות שהובילו אתכם לביצוע העבירה לכאורה.

 

מחויבות מלאה ללקוח

בדומה למערכת המשפט האזרחית, מערכת המשפט הצבאית פועלת מתוך מטרה לספק לכל נאשם עורך דין שיסייע לו להביא את הצד שלו לידי ביטוי בבית הדין.

עורכי הדין אשר מספק הצבא הם לרוב או עתודאים, אשר סיימו לימודים אקדמאים ובחינות לשכה לפני גיוסם לצבא כעורכי דין, או עורכי דין אזרחיים המגויסים לשירות מילואים. עורכי הדין שמספק הצבא, אשר חלקם עורכי דין נהדרים, לעולם לא יהיו מחויבים ללקוח כמו עורך דין פרטי.

הסיבה לכך היא שהם אינם מקבלים תגמול על פי תוצאות המשפט של לקוחותיהם, ומבחינתם כל אדם שהם מייצגים מסמל עוד עבודה, ולא אפשרות לרווח. חשוב מאוד שתשכילו לבחור עורך דין בעל מחויבות מלאה אליכם, ובעל סל כלים מתאים, שיאפשר לו לייצג אתכם באופן הטוב ביותר, מתוך היכרות עם המערכת ורצון שלם ואמיתי בזיכוי שלכם.

 

ניסיון מתמיד להביא לידי ביטוי את הצד שלכם בסיפור

מעבר ליכולת הטכנית, להיכרות עם מערכת המשפט הצבאית ועם הצבא בכלל, יש עוד תכונה אחת שלעורך דין צבאי שמייצג אתכם חשוב שתהיה – רצון אמיתי ואותנטי להביא לידי ביטוי את הצד שלכם בסיפור.

אין זה סוד שהשירות הצבאי מביא ללחצים נפשיים משמעותיים על החיילים, כאשר בחלק מהתפקידים לחץ זה רב יותר מאשר באחרים.

עורך הדין שתבחרו חייב לחתור ככל האפשר להבין מכם מהן הנסיבות שהובילו אתכם לביצוע המעשה בו אתם מואשמים. פעמים רבות הנסיבות הללו יכולות לעשות את ההבדל בין זיכוי להאשמה, בין חופש למאסר.

 

מאזניים של משפט

אולי יעניין אותך גם

לוחם בצבא
צבאי

פוסט טראומה בצבא

בשנים האחרונות הלכה וגברה המודעות להפרעה הפוסט טראומטית. הפרעה זו נובעת לרוב מאירוע טראומטי ומצלק, שמשאיר את חותמו על נפשו של החייל. ההפרעה הפוסט טראומטית

קרא עוד »
איש מנגן
צבאי

אומנים פעילים בצה"ל

עד לפני מספר שנים לא היה מוגדר בצה"ל מעמד של אומן פעיל, ולאומנים רבים היה קשה מאוד לשלב בין תחום האומנות שבו הם עובדים ובין

קרא עוד »