איך בוחרים עורך דין בצורה נכונה?

למרות שהמחיר יכול להיות גורם חשוב בהחלטה, הוא לא צריך להיות הפקטור היחיד כאשר מחפשים עורך דין בכל הדינים השונים. אם כך, כיצד מוצאים את עורך הדין הנכון לסוג המקרה שאירע? הנה כל המידע, המשיכו לקרוא. 

באופן כללי, מציאת עורך דין לפעמים מצריכה עבודה מאומצת, אבל היא עשויה להיות משתלמת כאשר בוחרים באיש המקצוע הנכון. מכיוון שיש לא מעט עורכי דין בארץ, חשוב לבדוק כמה גורמים לפני שבוחרים באחד\ת. בתוך כך, כדאי לשקול את ההיבטים הבאים כאשר מחפשים עורך דין נזיקין באר שבע או עו"ד בכל תחום ועיר אחרים:

  • הניסיון והמומחיות של עורך הדין.
  • רקורד בבתי המשפט במקרה שצריך ליטיגציה (ייצוג).
  • קבלת הפניות או המלצות מלקוחות קודמים.
  • סוגי האסטרטגיות בהן ישתמש עורך הדין.
  • כמה זמן ישקיע בתיק.
  • אילו משאבים ישקיע בתיק.

 

מענה שאמורים לקבל בתום פגישת היכרות עם עו"ד

בסוף פגישת ההיכרות אתם לא אמורים למצוא מענה לכל הבעיות המשפטיות שלכם, אבל אתם כן צריכים לקבל מושג כללי לגבי:

  • מהות התהליך.
  • מה התהליך יצריך.
  • מה הסיכויים שלכם לנצח את התיק.
  • כמה יעלה ההליך המשפטי.

לצורך העניין, אם אתם יושבים בפגישה, מקשיבים למה שיש לעו"ד להגיד ולבסוף מסיימים את הפגישה עם יותר שאלות מאשר תשובות, ייתכן שכדאי לחפש עו"ד אחר\ת.

איך בוחרים עורך דין בצורה נכונה?

סיכונים: הבעיות הכרוכות בבחירה לא נכונה של עו"ד

עורך הדין הלא נכון יכול להיות טעות יקרה, הן מבחינת מאמץ שיורד לטמיון והן בכיס. אם שוכרים מישהו חסר ניסיון או עורך דין הוצאת דיבה שאינו מתמחה בסוג התיק, ייתכן שייקח לו יותר זמן לפתור את העניינים. זאת, בשל חוסר הידע שלו על החוקים והנהלים הרלוונטיים.

עורכי דין חסרי ניסיון מקצועי עשויים גם להצליח פחות בבית המשפט, מה שלעיתים יכול לגרום לעלויות נוספות ולוח זמנים ארוך יותר. יתרה מזאת, אם עורך הדין אינו מכיר את מערכת בתי המשפט, הניווט שלו בתוך מערכת המשפט הישראלית יכול להיות פחות יעיל.

 

"קליק": החיבור האישי עם עו"ד לא פחות חשוב

לא פחות חשוב מכל דבר שצוין לעיל, הלקוחות אמורים להרגיש בנוח עם עורך הדין שיבחרו ולוודא שהאישיות של העו"ד נעימה ומסבירת פנים. בין אם מחפשים עורך דין הוצאת דיבה או עו"ד בדינים אחרים, את ה"קליק" עם עורך הדין אפשר לחוש כבר בפגישת ההיכרות עמו\ה.

לסיכום, יש לקחת בחשבון את כלל היבטים השונים כאשר מחפשים עורך דין בדינים כאלו או אחרים. בחירת עורך הדין הנכון לא רק תחסוך זמן וכסף, אלא גם תבטיח את הצלחתו הכללית של ההליך המשפטי. כאשר בוחרים נכון ייעוץ משפטי, ההליכים המשפטיים הופכים קלים ופשוטים יותר. עם זאת, יש תמיד לצפות להליכים שלוקחים חודשים ומעלה.

איך בוחרים עורך דין בצורה נכונה?

אולי יעניין אותך גם

הוצאת דיבה לאיש חינוך
עריכת דין

הוצאת דיבה לאיש חינוך

לשון הרע היא דאגה רצינית בכל תחום מקצועי, אך כשמדובר באנשי חינוך, ההשפעה עלולה להזיק במיוחד. השמצת מחנכים היא חשש הולך וגובר במגזר החינוך, המהווה

קרא עוד »