איך אפשר להתגרש בישראל

הליך הגירושין בארץ עלול להיות מורכב בהתאם לאופי ההליך. מרגע ההודעה של אחד הצדדים ועד השלב הסופי של הסכם הגירושים ומתן גט, יש לעבור תהליך זוגי ומשפחתי לפירוק הנישואים. במאמר הבא נסביר את אופן הליך הגירושים בישראל.

 

סיום הנישואים באופן הדדי

הליך הגירושין מתחיל כאשר אחד מן הצדדים בנישואים מעוניין לסיים את הנישואים. לעיתים ההחלטה הסופית על סיום מגיעה לאחר ניסיונות גישור או טיפול שרצוי לעשות לפני. ישנה חשיבות רבה לסיום נישואים באופן הדדי ותוך הסכמה על שני הצדדים מאחר וזה הליך מורכב מאוד עבור כל הנוגעים בדבר- הנשואים, הילדים והמעגל המשפחתי הקרוב. ניתן לבחור לפנות בהליך הגירושים לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה.

 

התחלת הליך הגירושין

לאחר שהוחלט על סיום היחסים ופתיחת הליך הגירושין חשוב מאוד להתוות את הדרך שבה תרצו להתגרש, צורת השיח וצורת ההתנהלות מול הצד השני ומול בני המשפחה. במידה ורוצים לסיים בצורה יפה ומכבדת אפשר לפנות לעו״ד באתר https://fainberg-law.co.il או למגשר על מנת לבנות הסכם גירושין לטובת הסכמה בין שני הצדדים שתעזור לסיים את הנישואים באופן  הוגן וישר לכל המעורבים.

 

פתיחת תיק גירושין

צעד זה הוא הצעד הראשוני בהליך הגירושין. פתיחת התיק נעשית בבית הדין הרבני באזור המגורים של בני הזוג לאחר שאחד מבני הזוג או שניהם החליטו להגיש בקשה לגירושין. בתהליך זה יש למלא טפסים באופן עצמאי או בעזרתו של עו״ד ובהם יש לפרט את הסיבה לפתיחת ההליך ופרטים אישיים של בני הזוג ביחד עם מסמכים מזהים. לאחר מילוי הטפסים יש להגיש אותם לבית הדין הרבני.

 

הסכם גירושין

כחלק מההסכם בני הזוג יגיעו להחלטות בנושאים כמו חלוקת הרכוש בין הצדדים, גובה תשלומי המזונות, מתן גט, אופן קביעת ההחלטות בהמשך, הסדרי הראייה ואופן המשמורת על הילדים, זכויות וחובות כלכליות של כל אחד מן הצדדים ועוד.

לאחר שהחוזה נחתם בידי שני הצדדים החוזה מועבר לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני לאישורו. על ההסכם להיות הוגן עבור שני הצדדים ולשקף את רצונותיהם במידה והחוזה אושר יש לו תוקף מחייב.

 

עלויות הליך הגירושין

קיים קושי להעריך את עלויות הליך הגירושין מאחר וכל מקרה לגופו, קיימים הליכי גירושין ארוכים יותר לפי התנאים והסיבות לפירוק הנישואים. ניתן לתכנן כמה שאפשר את תהליך הגירושים וכך להתכונן לעלויות העומדות לבוא. ככל שהתהליך נעשה בהדדיות והסכמה כך הוא קצר יותר והעלויות נמוכות ולהיפך. לעיתים קיימות תוספות של אנשי מקצועי כמו שמאים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ועוד.

הליך הגירושין הוא הליך מורכב הן מבחינת רגשית והן מבחינת כלכלית. חשוב להגיע להליך מוכנים ופתוחים על מנת שההליך יסתיים בהדדיות ובהסכמה מרבית מה שיקצר את התהליך ויקל על הקושי הנפשי שהוא עלול ליצור. 

גרושה

אולי יעניין אותך גם

לפתוח תיק גירושין
עורך דין גירושין

מה הן 2 הדרכים לפתוח תיק גירושין?

חושבים שהקשר שלכם הגיע לסופו? הגעתם להחלטה להתגרש? בישראל ישנן שתי דרכים מקובלות להתגרש, האחת הינה לסיים את הנישואין באמצעות גירושין בהסכמה, והאחרת היא לסיימם

קרא עוד »