איך אפשר להגדיל את הסיכויים כדי לזכות בתביעה קטנה?

בכל שנה מוגשות לבית המשפט לתביעות קטנות  כ- 45,000 תביעות, לפי חוק, ניתן להגיש תביעה על סכום של 34,000 , עד 5 פעמים בשנה לכל תובע. במאמר הבא ניתן לך מספר טיפים על מנת שתוכל להגדיל את סיכוייך לזכות בתביעה קטנה.

 

סיוע

גם בהגשת תביעה קטנה כדאי היעזר בעורך דין להכנת כתב התביעה או ההגנה, כדאי לשלם כסף לעורך דין ולזכות בתביעה, מאשר להפסיד בה ולשלם סכומי כסף הרבה יותר גבוהים.

 

הכנה למשפט

בקש מעורך הדין להכין אותך אל המשפט, ויתן לך הנחייה ברורה על ההתנהלות בבית המשפט. חבל להפסיד במשפט רק כי לא הצלחת להדגיש את החלקים החשובים בצורה טובה.

 

כתב תביעה

הגישו את כתב התביעה בצורה מסודרת ומאורגנת, הגישו אותה מודפסת, ולא בכתב יד, כתבו בצורה מפורטת ומדויקת את כל העובדות המהוות בסיס להגשת התביעה, מה הקשר ביניכם לנתבע, מהי ההתנהגות שהובילה לכך ומהם הנזקים שנגרמו לכם.

 

ראיות

אסוף כמה שיותר ראיות, כמו: עדים, חוות דעת, קבלות, צילומים, חשבוניות, הקלטות ועוד. במידה ויש בידכם הוכחה אשר לדעתכם הנתבע ישקר לגביה, יש אפשרות לא לצרף אותה אל כתב התביעה, ולהביא אותה לדיון באופן מפתיע. במידה ויש לכם ראיות מוקלטות, מומלץ לתמלל אותן. מומלץ להביא כמה שיותר עדים,יש להם השפעה רבה על החלטת בית המשפט.

 

הדיון בבית המשפט

בבית המשפט לתביעות קטנות, הדיון הוא מאוד מהיר, כעשרים דקות. לכן גם לתובע וגם לנתבע יש זמן יחסית קצר  להציג את טענותיהם. לכן כדאי לשלוט היטב בכל הפרטים והטענות. אנחנו ממליצים לחזור על כתב התביעה לפחות פעמיים ערב לפני הדיון.

ניתן להביא דף שבו תרשמו לעצמכם את הנקודות המרכזיות, אין טעם לחזור על כל כתב התביעה, כיוון שהשופט כבר קרא אותו, אלא רק לחזק את הטענות הכי חזקות שלכם. יום הדיון הוא יום מאוד מלחיץ, אנחנו ממליצים לכם לקחת יום חופש.

בנוסף, הדיונים בבית המשפט הם לרוב פתוחים לקהל הרחב, היכנסו לראות דיונים של אחרים כמה פעמים לפני מועד הדיון שלכם, על מנת להבין את ההתנהלות ולהוריד את רמת הלחץ. ביום הדיון שלכם מומלץ להקדים בחצי ולשבת בספסלים האחוריים

 

ערעור

במידה והפסדת במשפט, תוכל להיש ערעור תוך 15 ימים אל בית המשפט המחוזי. כדאי לעשות זאת באמצעות עורך דין המומחה בתביעות קטנות.

 

לסיכום

לסיכום, אנחנו ממליצים לכם להיעזר בעורך דין המומחה בתביעות קטנות, להגיע מוכנים  למשפט על ידי הכנה על ידי עורך הדין וקריאת כתב התביעה כמה פעמים ביום שלפני הדיון, לאסוף כמה שיותר ראיות מכל הסוגים, בדגש על עדים, כיוון שיש להם השפעה רבה על החלטת השופט, להגיע לראות דיונים של אחרים, ולהקדים ביום הדיון שלכם לפחות בחצי שעה. שיהיה בהצלחה!

תביעה קטנה

אולי יעניין אותך גם

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי
כללי

4 יתרונות בנשיאת נשק אישי

אגף הרישוי לכלי ירייה שפועל תחת המשרד לביטחון פנים קיבל אלפי פניות תוך יומיים בלבד. שכן, אזרחים רבים במדינת ישראל פנו בבקשה להוציא רישיון לנשק

קרא עוד »