מה לעשות אם קיבלתם אחוזי נכות נמוכים?

אזרחים רבים במדינת ישראל ניגשים להליך של קבלת נכות, זאת כדי לקבל הכרה במצבם הרפואי וכן לקבל מענה לצרכים הייחודים שלהם. יחד עם זאת, במקרים רבים האנשים שממילא מתמודדים עם מציאות קשה, נאלצים לעבור הליך מפרך שבסופו הם מקבלים אחוזי נכות נמוכים שלא משקפים את המצב הרפואי שלהם. במידה וזה קורה, חשוב לדעת – יש מה לעשות בנדון. 

 

אחוזי נכות

לפני שניגע בדרכי הפעולה שמאפיינים קבלת אחוזי נכות נמוכים, לרבות ועדת ערר, חשוב להבין מה משמעותם של אחוזי הכנות. אחוזי נכות במדינת ישראל מהווים הכרה מצד המדינה במצב הרפואי שעמו מתמודדים אלו הזכאים לאחוזי נכות. כמו כן, במסגרת קבלת אחוזי הנכות ניתנים שירותים רבים והטבות רבות, זאת כדי לתת מענה לקושי עמם האנשים הללו מתמודדים.

בישראל, אחוזי הנכות נקבעים על ידי הביטוח הלאומי לאחר תהליך אורך שכולל מספר שלבים עד קבלת אחוזי הנכות. בתום התהליך, מקבלת החלטה על ידי הוועדה הרפואית והאנשים שהגישו את הבקשה מתקבלים הודעה בדבר ההחלטה.

 

אחוזי נכות נמוכים

כשמדברים על אחוזי נכות נמוכים, חשוב להבהיר שלא מדובר במונח קבוע ומקצועי, אלא בעניין יחסי. כלומר, ישנם מצבים רפואיים אשר במסגרתם קבלה של 40% נכות תיחשב קבלה של אחוזים נמוכים, בעוד שישנם מצבים רפואיים אשר במסגרתם אלו יהיו אחוזים גבוהים.

כל מקרה, גובה ההטבות וטיב הסיוע ניתן לפי אחוזי הנכות שנקבעו. במקרים רבים, הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי מעניקה אחוזי נכות נמוכים באופן שלא משקף את הבעיה הרפואית עמה מתמודד מי שהתחיל את ההליך. במקרים הללו, חשוב לערער על ההחלטה ולפעול לשם השגת אחוזי נכות מתאימים.

 

איך עושים את זה?

לאחר החלטתם הוועדה הרפואית, ניתן לפתוח בהליך של הגשה לוועדת ערר של הביטוח הלאומי. במידה ולא התקבלו אחוזי הנכות שמשקפים את המצב הרפואי, יש בסיס להניח שההליך לא נוהל באופן מיטבי על ידי מי שהגיש את הבקשה. לכן, אם מחליטים לפנות להליך של ערעור על החלטת הוועדה הרפואית, כדאי לעשות זאת בעזרת איש מקצוע מיומן העוסק בתחום זה.

 

מתי אפשר להגיש את הערעור?

לפי חוק, את הערעור על החלטת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי ניתן להגיש עד 30 יום מרגע קבלת ההודעה. יחד עם זאת, בדרך כלל ניתן לחרוג מהגבלה הזאת, אך בכל מקרה מומלץ להגיש את הערעור בהקדם האפשרי.

 

לסיכום – אל תוותרו על מה שמגיע לכם

התמודדות עם מצב רפואי שמביא למצב של קבלת אחוזי נכות היא התמודדות קשה ומורכבת. נוסף על כך, העיסוק בוועדות רפואיות ובהליכים בירוקרטיים יכול להיות מתסכל ומייגע. חשוב שתדעו, גם במידה והוועדה הרפואית לא קבעה לכם את אחוזי הנכות שמגיעים לכם, יש מה לעשות בנידון וכדאי לעשות זאת בהקם האפשרי. בהצלחה!

ועדת ערר

אולי יעניין אותך גם